به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم یوتیوب درحال توسعه دادن قابلیتی است که کاربران دارای اشتراک Premium بتوانند به کمک آن و به‌سادگی ویدیوها را با سرعت دو برابر تماشا کنند.
براساس توضیحات این کمپانی، کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن طولانی روی هر ویدیو هنگام پخش، به‌صورت اتوماتیک سرعت پخش آن را روی دو برابر تنظیم کنند.

این قابلیت با روند فعال‌سازی مشابه هم در اپلیکیشن موبایلی و هم در نسخه وب یوتیوب در دسترس خواهد بود و فعلاً در بخش experiments به‌صورت آزمایشی فعال شده است.

این قابلیت جدید و کاربردی، آپدیتی بسیار دلپذیر و خوشایند برای دارندگان دستگاه‌های اندروید و iOS خواهد بود. زیرا درحال حاضر برای فعال‌سازی سرعت پخش دوبرابر ویدیوها، باید چهار مرحله مختلف را طی کرد، اما با فعال‌سازی این قابلیت جدید، تمام این مراحل تنها با یک کلیک انجام خواهند شد.

درحال حاضر کاربران برای فعال‌سازی سرعت دوبرابر پخش ویدیو، بعد از ضربه زدن به ویدیوی در حال پخش و انتخاب منوی تنظیمات، باید به بخش “سرعت” پخش مراجعه کرده و در نهایت گزینه سرعت دلخواه خود را انتخاب کنند.

این قابلیت جدید برای بخش نسبتاً تازه‌وارد پادکست‌ها در یوتیوب نیز بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. این کمپانی در طی چندسال اخیر تمرکز ویژه‌ای را به مقوله پادکست اختصاص داده و در ماه آپریل سال جاری نیز بخش YouTube Music زیرمجموعه پادکست را در اختیار کاربران آمریکایی قرار داد.

یوتیوب

قابلیت‌های جدید یوتیوب برای مشترکین Premium

مشترکین سرویس اشتراکی یوتیوب Premium می‌توانند دو قابلیت جدید دیگر را نیز تست کنند. یکی از این قابلیت‌ها “بزرگنمایی تصویر پیش‌نمایش” است که در حین پخش هر ویدیو، با جابه‌جا شدن بین لحظات مختلف آن ویدیو، تصویر پیش‌نمایش آن لحظه را برای لحظاتی بزرگنمایی کرده و روند یافتن کلیپ و یا تصویر مدنظر کاربران را آسان‌تر می‌سازد.

قابلیت بزرگنمایی و سرعت پخش دوبرابر ویدیوها تا تاریخ 13 آگوست (22 مرداد) به‌صورت آزمایشی در دسترس مشترکین سرویس اشتراکی Premium قرار خواهند داشت.

یک قابلیت جدید دیگر که در پلتفرم یوتیوب در حال توسعه است، قابلیت “قفل کردن صفحه نمایش هنگام پخش ویدیو” برای جلوگیری از اختلال در روند پخش است. این قابلیت نیز تا تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) به‌صورت آزمایشی فعال است؛ در حالی که قرار بود در تاریخ 30 جولای (8 مرداد) غیرفعال شود.

علاوه‌براین، کمپانی یوتیوب اخیراً اعلام کرده بود که در حال کار کردن روی ویژگی جدیدی به‌نام Stable Volume (صدای پایدار) برای نسخه موبایلی یوتیوب می‌باشد. قرار است این ویژگی صدای مربوط به ویدیوها را در اندازه مشخصی تنظیم کرده و در همان حالت ثابت نگه‌دارد.

البته یوتیوب باز هم در این مرحله متوقف نشده و جدیداً اخباری مبنی بر افزوده شده ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری کاربران در این پلتفرم منتشر شده بود.
یوتیوب قصد دارد با ارائه پرسشنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پس از مشاهده ویدیوهای آموزشی توسط کاربران، خدمات آموزشی خود را گسترش دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array