به گزارش ایران دکونومی،حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی از بیستم این ماه طبق حروف الفبا آغاز شده است.

بر اساس روال ماه‌های گذشته، پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا شنبه، سی‌ویکم تیرماه ادامه دارد. اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که واریز حقوق بازنشستگان همکار سازمان در آخرین روز ماه انجام می‌گیرد.

بازنشستگان که این روزها بیشتر از گذشته تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند، صدای اعتراضشان بلندتر شده است؛ روزی به مبلغ حقوق و روزی دیگر به نحوه پرداخت وام‌های اعطایی. اخیرا بازنشستگان نسبت به وام 20 میلیون تومانی اعطایی انتقاداتی را نیز مطرح کردند.

آنها می‌گویند فقط به 4800 نفر وام 20 میلیونی پرداخت شده است. بازنشستگان همچنین به دشواری پرداخت وام نیز اشاره کرده‌اند. این در حالیست که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت پرداخت ماهانه و مرتب وام بازنشستگان کارگری تاکید می‌کند اما در مقابل بازنشستگان از وضعیت دشوار دریافت وام گلایه دارند.

علل جاماندن بازنشستگان از اختصاص وام

سه مورد اصلی یعنی داشتن دو فرزند تحت تکفل، نگرفتن وام در هیچ یک از بازه‌های زمانی قبلی و داشتن سیم کارتِ به نام، از جمله مواردی هستند که بازنشستگان دارای آنها نیستند و در نتیجه از صف وام جا می‌مانند.

منبع: اقتصاد 100

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array