به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هیئت ثبات مالی (FSB)، سازمانی بین‌المللی که بر سیستم مالی جهانی نظارت دارد، چارچوب نظارتی جهانی برای ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. دستورالعمل‌هایی که به 20 اقتصاد پیشرو جهان، معروف به G20 توصیه می‌شود، بر اساس اصل «فعالیت و ریسک یکسان، مقررات مشابه» تدوین شده‌اند.

یک یادداشت عمومی و دو سند راهنمای جداگانه در 17 جولای (26 تیر) منتشر شد. این سند شامل دو مجموعه توصیه می‌شود:

1.توصیه‌های سطح بالا برای تنظیم ارزهای دیجیتال به طور کلی

2.توصیه‌های سطح بالا تجدیدنظر شده برای «استیبل کوین »

FSB بیان می‌کند که پلتفرم‌های رمزارزی باید دارایی‌های دیجیتالی مشتریان را از سرمایه‌های خود جدا کرده و عملکردها را به وضوح از هم جدا کنند تا از تضاد منافع جلوگیری شود، و تنظیم‌کننده‌ها از همکاری و نظارت دقیق فرامرزی اطمینان حاصل کنند.

FSB

این نهاد بین‌المللی همچنین در خصوص حریم خصوصی میخواهد تصمیم گیری کند، زیرا از تنظیم‌کننده‌های محلی می‌خواهد مطمئن شوند که هیچ فعالیتی وجود ندارد که بتواند شناسایی نهاد مسئول یا نهادهای وابسته را ناکام بگذارد و به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) اشاره می‌کند. یکی از توصیه‌‌های سطح بالا می‌گوید:

“مقامات باید در صورت لزوم و مناسب به داده‌ها دسترسی داشته باشند تا وظایف نظارتی خود را انجام دهند.”

در مورد به اصطلاح استیبل کوین‌های جهانی، FSB تأکید می‌کند که هر صادرکننده استیبل کوین باید یک یا چند شخص حقوقی یا شخصی قابل شناسایی و مسئول داشته باشد که آن را «ارگان حاکمیتی» می‌نامد. این بیانیه می‌گوید که ناشران باید دارایی‌های ذخیره را به نسبت حداقل 1:1 نگهداری کنند، مگر اینکه صادرکننده «مشروط به الزامات احتیاطی کافی» معادل استانداردهای بانک تجاری باشد.

با این حال، آنچه جدید است، الزام صادرکنندگان استیبل کوین جهانی برای دریافت نوعی مجوز برای فعالیت در هر حوزه قضایی است. دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند:

“مقامات نباید اجازه اجرای یک ترتیبات GSC را در حوزه قضایی خود بدهند، مگر اینکه ترتیبات GSC تمام الزامات نظارتی، حوزه قضایی آنها، از جمله تاییدی را برآورده کند.”

FSB وضعیت اجرای توصیه‌های خود را در سراسر جهان تا پایان سال 2025 (1404) بررسی خواهد کرد. در سپتامبر 2023 (شهریور 1402)، همراه با صندوق بین‌المللی پول، گزارش مشترکی در مورد سیاست‌های موجود و مسائل نظارتی به G20 ارائه خواهد کرد.

در ابتدای جولای، انجمن بازارهای مالی در اروپا با استناد به موضع FSB، از قانون‌گذاران اتحادیه اروپا خواست که دسته دیفای را در اولین چارچوب ارز دیجیتال در سراسر اتحادیه اروپا قرار دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array