به گزارش ایران دکونومی، پس از آن که سخنگوی شورای نگهبان از تائید لایحه مربوطه در این شورا خبر داد. اما اکنون چه کسانی شرایط واردات خودرو دست دوم خارجی را دارند؟

برای واردات خودرو دو شرط لازم است

همه افراد امکان واردات خودرو های کارکرده یا دست دوم را خواهند داشت، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. اول اینکه واردکنندگان لزوماً باید دارای کارت بازرگانی معتبر باشند و دوماً باید محل تأمین ارز برای واردات تعیین شود.

سازمان ملی استاندارد تسهیلاتی را برای ورود خودرو به کشور در نظر گرفته است و میلیون‌ها دستگاه خودرو این امکان را دارند تا در بازه زمانی کوتاهی وارد کشور شوند.

مردم با ارز خود خودرو وارد کنند

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع، چندی پیش گفت: اگر فردی در خارج از کشور یا در منزل خود ارز دارد، می‌تواند اقدام به واردات کند؛ در حال حاضر مردم ایران در خانه‌های خود بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارز دارند؛ مردم می‌توانند با ارز موجود در خانه‌های خود، خودرو وارد کنند.

اکنون تنها شرط واردات این گروه خودروها داشتن حداکثر پنج سال عمر است. داشتن کارت بازرگانی و مشخص‌شدن منشأ تأمین ارز نیز از بدیهیات واردات هر نوع کالای به حساب می‌آید که احتمالاً این موضوع درباره بازار خودرو هم صدق کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array