به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پروتکل امور مالی غیرمتمرکز آوی (Aave) از عرضه استیبل کوین الگوریتمی خود با پشتوانه دلاری در شبکه اصلی بلاکچین اتریوم خبر داده است. تاکنون 2.19 میلیون دلار از این استیبل کوین که GHO نام دارد مینت شده است.

شبکه آوی (Aave) خبر لانچ شدن این استیبل کوین جدید را در یک پست وبلاگی در تاریخ 16 جولای (25 تیر) منتشر و این استیبل کوین جدید را به عنوان یک دارایی “غیرمتمرکز با وثیقه مضاعف” توصیف کرد. این استیبل کوین با «انبوهی» از دارایی‌های دیجیتال از جمله ارز بومی شبکه اتریوم یعنی اتر (ETH) و توکن بومی AAVE پشتیبانی می‌شود.

توییت آوی

راه‌اندازی استیبل کوین GHO در شبکه اصلی پس از رأی‌گیری حاکمیت جامعه انجام شد و تقریباً 100درصد از 424 آدرس شرکت‌کننده به این استیبل کوین جدید رأی مثبت دادند.

ویژگی‌های استیبل کوین جدید آوی

طبق اعلام پلتفرم آوی (Aave)، برخلاف استیبل کوین‌های متمرکزی مانند تتر ( USDT) که به دلیل عدم شفافیت آشکار در مورد ذخایر خود با انتقادات زیادی مواجه هستند، دارایی‌های پشتیبان GHO کاملاً مشخص و قابل تأیید هستند و می‌توان آنها را با داده‌های آن‌چین تأیید کرد.

آوی در ادامه نوشت: «همه تراکنش‌ها از طریق قراردادهای هوشمند خوداجرا (self-executing) انجام می‌شوند و تمام داده‌های مربوط به تراکنش‌های GHO مستقیماً از بلاکچین یا از طریق رابط‌های کاربری متعدد در دسترس قرار داشته و قابل بازرسی هستند.

علاوه بر این، آوی گفته است که درآمد GHO خزانه سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) آن را بیشتر تقویت می‌کند و مدیریت آن به دارندگان توکن‌های AAVE و stkAAVE سپرده می‌شود.

کل عرضه در گردش GHO آوی
کل عرضه در گردش GHO از زمان آغاز به کار. منبع: DeFiLlama

«استیبل کوین GHO در حال حاضر در دسترس عموم قرار دارد. هر کسی می‌تواند با استفاده از دارایی‌هایی که در بازار اتریوم پروتکل آوی (V3) به عنوان وثیقه وارد می‌کند، استیبل کوین GHO را ضرب نماید تا اطمینان حاصل شود که GHO با دارایی‌های متعدد وثیقه می‌شود.»

راه‌اندازی GHO نمونه‌ای جدید از جایگاه رو به رشد استیبل کوین‌های الگوریتمی بومی در فضای دیفای (DeFi) است. روز 4 می (14 اردیبهشت)، پروتکل DeFi Curve، پرچمدار استیبل کوین‌های الگوریتمی خود یعنی crvUSD را راه‌اندازی کرد.

تا این لحظه، استیبل کوین DAI مبتنی بر اتریوم شبکه میکردائو (MakerDAO) بزرگترین استیبل کوین الگوریتمی در گردش بازار است که بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای لاما (DeFiLlama) از ارزش بازار 4.28 میلیارد دلاری برخوردار است. با این حال، کل بازار استیبل کوین‌ها تحت سلطه صادرکننده‌های متمرکز از جمله تتر و سیرکل (Circle) قرار دارد.

تسلط استیبل کوین‌ها به لحاظ ارزش بازار
تسلط استیبل کوین‌ها به لحاظ ارزش بازار. منبع: DeFiLlama

در حال حاضر، تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) در مجموع 87 درصد از کل عرضه در گردش تمام استیبل کوین‌های دلاری را تشکیل می‌دهد. طبق داده‌های وبسایت CoinMarketCap، در زمان انتشار این مطلب، قیمت GHO اندکی پایین‌تر از 0.9927 دلار می‌باشد و روز گذشته حتی تا مرز 0.9814 دلار نیز سقوط کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array