به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در نمودار روزانه بیت‌کوین کش (BCH) نبرد میان گاوها (خریداران) و خرس‌ها (فروشندگان) نزدیک به سطح ۲۶۰ دلار به وضوح قابل رویت است. از یک طرف، گاوها مایلند از رشد 200 درصدی قیمت در پایان ماه ژوئن محافظت کنند و از سوی دیگر، فروشندگان پس از ثبت رکورد ماهیانه در تراز 329 دلار، دوباره کنترل اوضاع را به دست گرفتند و با کشاندن قیمت به منطقه 260 دلار این حمایت را بار دیگر به مقاومتی سخت تبدیل کردند.

در همین حال، قیمت بیت کوین (BTC) نیز از بالاترین رکورد سالانه خود یعنی 31.8 هزار دلار کاهش یافت و در زمان نگارش این مطلب به حدود 30.3 هزار دلار رسیده است. اگر خریداران بیت کوین بتوانند موضع خود بالای مارک 30 هزار دلار را همچنان حفظ کنند، می‌توان انتظار داشت گاوهای بیت‌کوین کش (BCH) نیز دوباره قدرت یبشتری پیدا کنند.

آینده برای خریداران بیت‌کوین کش (BCH) چگونه خواهد بود؟

در زمان نگارش این مطلب، اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) در حدود سطح 56 قرار گرفته و به سمت سطوح خنثی در حرکت است. جریان پولی چایکین (CMF) نیز به سمت صفر حرکت می‌کند. در مجموع، این دو اندیکاتور به ترتیب کاهش فشار خرید و کاهش ورود سرمایه جدید به بازار این رمزارز را نشان می‌دهند.

بیت‌کوین کش (BCH) که در حال حاضر با قیمتی زیر 261 دلار (256.36 دلار در این لحظه) معامله می‌شود و حدود یک درصد افزایش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد، همچنان برای فتح این مقاومت مهم تلاش می‌کند. اگر فروشندگان بتوانند گاوها را مجبور به تسلیم کنند، احتمال سقوط قیمت تا مرز 222 و حتی 200 دلار به شدت تقویت می‌شود.

نمودار بیت کوین کش BCH
نمودار روزانه قیمت بیت‌کوین کش (BCH)؛ منبع: TradingView

با این وجود، با عبور از مقاومت 261 دلار و تبدیل دوباره آن به یک حمایت کلیدی درست همانند آنچه در سه ماهه اول 2022 شاهد بودیم، گاوها می‌توانند تلاش کنند جلوی ضررهای بیشتر را بگیرند. پس شکست مقاومت 261 دلار اصلی‌ترین هدف خریداران در کوتاه است.

کاهش پوزیشن‌های لانگ در بازار آتی بیت‌کوین کش (BCH)

بر اساس داده‌های کوین گلس (Coinglass)، به دنبال افت قیمت از منطقه 261 دلاری، پوزیشن‌های لانگ بیشتری در بازه زمانی 12 ساعته لیکوئید شده است. از مجموع 1.2 میلیون دلار پوزیشن لیکوئید شده در این مدت، 70 درصد آن به پوزیشن‌های لانگ در این منطقه قیمت مربوط بوده است. این امر باعث تقویت احساسات نزولی در بازار آتی بیت‌کوین کش (BCH) شده است.

بنابراین، فروشندگان می‌توانند تلاش کنند حرکت خود را به سمت منطقه تقاضا گسترش دهند، به خصوص اگر بیت کوین در معرض شکست نزولی حمایت 30 هزار دلاری قرار بگیرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array