به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از اینکه پرونده قضایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه شرکت ریپل لبز با صدور حکم نهایی به نفع ریپل پس از سه سال به نتیجه رسید، موجی از واکنش‌های مثبت از سوی فعالان بازار در فضای کریپتو به راه افتاد، چراکه این تصمیم در واقع موضع این کمیسیون در مورد طبقه‌بندی رمزارزها را به چالش کشیده است.

براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل لبز، ضمن تقدیر از این حکم تاکید کرده است که احتمالاً این تصمیم بر سایر ارزهای دیجیتال فعال در ایالات متحده که اخیراً زیر ذره‌بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور قرار گرفته‌اند نیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

جهش در بازار کریپتو

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، پس از انتشار این خبر، ریپل جهشی چشمگیر را تجربه کرد و سپس با یک موج اصلاحی کوتاه به سطوح فعلی قیمت در حدود 0.7185 دلار بازگشت. به این ترتیب، قیمت ریپل (XRP) در بازه زمانی هفت روزه حدود 52.22 درصد افزایش را نشان می‌دهد و با حجم معاملات 24 ساعته 2,658,839,376 دلاری و ارزش بازاری بیش از 37 میلیارد دلار با اندکی اختلاف پس از بایننس کوین (BNB)، در رتبه پنجم بازار ایستاده است.

نمودار هفتگی ریپل
نمودار هفتگی قیمت ریپل (XRP)؛ منبع: CoinGecko

در نمودار هفتگی قیمت ریپل (XRP) می‌بینیم که شاخص مقاومت نسبی (RSI) در حدود سطح 73.90 قرار دارد که نشان دهنده یک روند صعودی قوی است. حمایت مهم 0.57 دلاری می‌تواند به قدرت گرفتن هرچه بیشتر گاوها کمک کند. در حالی که بسته شدن قاطع قیمت بالاتر از منطقه مقاومت 0.95 تا 1 دلار می‌تواند مسیر حرکت به سمت سطوح بالاتر را هموار سازد.

تاثیر موج مثبت فعلی بر بیت کوین

در میان این موج مثبت در بازار آلتکوین‌ها، بیت کوین نیز بی‌بهره نمانده است، به‌طوری‌که داده‌های جدید پلتفرم تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode) به تقویت شاخص‌های فاندامنتال در بازار بیت کوین اشاره دارند. براساس این داده‌ها، تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک واحد بیت کوین (BTC) در خود دارند با عبور از آخرین رکورد ثبت شده در تاریخ 14 جولای (23 تیر)، به رکورد تاریخی خود یعنی رقم 1,009,670 آدرس رسیده است.

به‌علاوه، مقدار بیت کوین هولدشده به اوج 5 ساله خود یعنی 7,775,675.766 واحد (BTC) رسیده است که نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذارانی است که ترجیح می‌دهند دارایی خود را در درازمدت حفظ کنند.

از سوی دیگر، احساسات مثبت در بازار اتریوم نیز به وضوح دیده می‌شود، زیرا میزان گردش فعال این دارایی و ارسال آن به صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر یعنی 19,992,944.430 واحد اتر (ETH) رسیده است که نشان‌دهنده کاهش فشار فروش و حمایت بالقوه در سطوح فعلی قیمت است.

این داده‌ها به‌طور کلی افزایش خوش‌بینی در بازار کریپتو را نشان می‌دهند، زیرا هم بیت کوین و هم اتریوم معیارهای درون زنجیره‌ای مطلوبی را به نمایش گذاشته‌اند.

تحلیل قیمت بیت کوین

پس از پیروزی ریپل، قیمت بیت کوین به بالای 31800 دلار رسید و پس از آن با کاهشی جزئی به 30349 دلار بازگشت. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت 30247 دلار، به ارزش بازار 589.6 میلیارد دلاری رسیده است که 48.4 درصد از سهم بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) در بازه زمانی هفتگی عدد 66.34 را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده چشم‌انداز امیدوارکننده برای این رمزارز است.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین (BTC)؛ منبع: CoinGecko

اصلی‌ترین حمایت در مارک رند 30000 دلار واقع است و بسته‌شدن قیمت زیر این سطح می‌تواند منجر به کاهش بالقوه قیمت تا مرز 26000 دلار شود. از سوی دیگر، شکستن مقاومت موجود در محدوده 31000 تا 31500 دلار می‌تواند راه را برای پیشرفت بیشتر به سمت تراز 40 هزار دلار باز کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: crypto.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array