به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش 13 جولای (23 تیر) توسط مساری (Messari)، فایل کوین (Filecoin) در حال حاضر به طور متوسط 954.2 پبی بایت (1.07 میلیارد گیگابایت) معاملات ذخیره سازی در شبکه خود دارد، در حالی که ظرفیت ذخیره سازی خام 12.2 اکسی‌بایت(14.1 میلیارد گیگابایت) است. تا همین اواخر، به دلیل هزینه‌های ذخیره سازی بالا در مقایسه با جایگزین‌های متمرکز مانند خدمات وب آمازون کند بود.

در طول سه ماهه اخیر، این پروتکل 2.5 میلیون از فایل کوین خود درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده کاهش 40.7 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته از نظر دلاری است. با این حال، این کاهش تا حدی به دلیل کاهش شدید قیمت توکن‌های FIL به دلیل بازار نزولی ارزهای دیجیتال در سال 2022 (1401) بود که با افزایش شدید معاملات ذخیره‌سازی فعال تا حدودی جبران شد.

همچنین افت قیمت بر درآمد طرف عرضه یا پول به دست آمده از پاداش‌های بلوک، معاملات ذخیره سازی تراکنش تأثیر گرفت. درآمد طرف عرضه با 66.9 درصد کاهش سالانه به 85.7 میلیون دلار در سه ماهه دوم 2023 رسید.

فایل کوین

علاوه بر این، بسیاری از ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی برای تشویق به پذیرش، شروع به دریافت هزینه‌ای تقریباً صفر از ذخیره‌سازی کرده بودند. اکثریت قریب به اتفاق داده‌های ذخیره شده از بخش فناوری اطلاعات (41 درصد) و پس از آن منابع طبیعی (31.3 درصد)، مراقبت‌های بهداشتی (16.7 درصد) و خدمات اجتماعی (9.2 درصد) ناشی می‌شود. در مجموع 1750 مشتری داده‌ها را روی فایل کوین وارد کرده‌اند. محققان همچنین نوشتند:

“برای تامین نیازهای بازیابی فضای ذخیره سازی، یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای فایل کوین و IPFS، به نام پراجکت سترن (Project Saturn)، در حال حاضر در حال توسعه است. سترن قصد دارد از طریق تحویل سریع و کم هزینه به بازیابی بازار فایل کوین خدمت کند.”

فایل کوین

در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند)، فایل کوین ماشین مجازی فایل کوین (FVM) را منتشر کرد که قراردادهای هوشمند به سبک اتریوم را به شبکه ارائه کرد. از آن زمان، بیش از 2300 قرارداد هوشمند بر روی FVM مستقر شده است که 7 درصد از هزینه‌های گس بلاکچین را در سه ماهه دوم 2023 مصرف می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array