به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تقریباً بلافاصله پس از اینکه شرکت ناشر استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) یعنی کمپانی سیرکل (Circle) اعلام کرد که قادر به برداشت 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخیره خود از بانک سیلیکون ولی (SVB) نیست، فشار فروش ناشی از این خبر باعث شد که قیمت این استیبل کوین به زیر یک دلار کاهش یابد.

همانطور که در خبرها خواندید، روز نهم مارس (18 اسفند) شرکت سیرکل انتقال حواله‌های سیمی برای برداشت وجوه خود از SVB را آغاز کرده بود، چرا که طبق خبرها، این بانک بیمه شده توسط بیمه سپرده فدرال در شرف تعطیلی بود. با این حال، دو روز بعد، یعنی روز 11 مارس (20 اسفند)، این شرکت تأیید کرد که انتقالات بانکی به طور کامل پردازش نشده است و 3.3 میلیارد دلار از ذخایر USDC هنوز در SVB است.

همانطور که در زیر نشان داده شده است، داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکت (Cointelegraph Markets Pro) حاکی از آن است که قیمت USDC بلافاصله پس از این افشاگری کاهش یافته است:

 

دیپگ شدن USDC

دیپگ شدن USDC از دلار آمریکا، منبع: CoinMarketCap

روند کاهش قیمت USDC

در زمان نگارش این مطلب، USDC بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داده و با قیمت 0.8774 دلار معامله می‌شود. به گفته دانته دیسپارت (Dante Disparte)، مدیر ارشد استراتژی و رئیس بخش سیاست‌های جهانی سیرکل گفته است که وجود SVB برای اقتصاد ایالات متحده حیاتی است و هشدار داده است که “شکست آن بدون وجود یک طرح نجات فدرال، پیامدهای گسترده‌تری برای تجارت، بانکداری و کارآفرینان آمریکا خواهد داشت.

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که سیرکل به طور خالص، 1.4 میلیارد دلار USDC را در بازه زمانی 8 ساعته بازخرید کرده است. سایر شرکت‌های رمزارزی مانند کوین بیس و جامپ تریدینگ (Jump Trading) نیز در راستای کاهش قرار گیری در معرض این بانک، حدود 850 میلیون دلار و تا 138 میلیون دلار USDC را بازخرید کردند.

همین دو هفته پیش بود که صادرکننده یو اس دی کوین اعلام کرد قصد دارد بر خلاف روند تعدیل نیرویی که در بازار جریان دارد، تعداد کارکنان خود را تا 25٪ افزایش دهد. در همین مدت، جرمی فاکس-جین (Jeremy Fox-Geen)، مدیر مالی سیرکل از تصمیم خود مبنی بر عرضه عمومی این شرکت خبر داده بود، اما ظاهراً برای این کار، منتظر بهتر شدن شرایط بازار بودند. وی افزود که صنعت کریپتو برای دور شدن از تبعات سقوط ترالبز و اف تی ایکس ( FTX) باید به سرمایه‌گذاران بازار عمومی اجازه دهد تا مدتی به ارزیابی مجدد آینده کسب و کارهای مرتبط با دارایی‌های دیجیتال بپردازد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array