به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا تأیید کرد که دسترسی کاربران ساکن در نواحی اروپا که با VPN به شبکه اجتماعی Threads وصل شده‌اند را قطع خواهد کرد.

بعد از اینکه چندین نفر از کاربران اروپایی از عدم دسترسی به این اپلیکیشن حتی با وجود VPN شکایت کردند؛ کمپانی متا اعلام کرد که از چنین اقداماتی جلوگیری کرده است.

کمپانی متا هفته گذشته رسماً اپلیکیشن و وبسایت شبکه اجتماعی متن‌محور Threads را در دسترس کاربران قرار داد اما این عرضه شامل کاربران تحت‌پوشش اتحادیه اروپا نمی‌شد.
این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به دلیل مسائل و نگرانی‌های پیرامون حریم خصوصی کاربران، Threads تا اطلاع ثانوی در اروپا منتشر نخواهد شد و با انجام اقدامات جانبی از دسترسی غیرقانونی آنها به این پلتفرم نیز جلوگیری خواهد شد.

در بیانیه جدید متا نوشته شده: “اپلیکیشن و وبسایت Threads در بیشتر کشورهای اروپا در دسترس نیست و برای جلوگیری از دسترسی غیرقانونی افراد به این پلتفرم، تمهیدات بیشتری نیز اندیشیده‌ایم. بازار و کاربران نواحی اروپا اهمیت بسیاری برای متا دارند و امیدواریم که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این شبکه اجتماعی را در اختیار آنان نیز قرار دهیم”.

چندین کاربر ساکن اروپا با انتشار اسکرین‌‌شات‌هایی در توییتر، رقیب Threads، اعلام کرده بودند که حتی با VPN نیز به دستاورد جدید کمپانی متا دسترسی ندارند.

Threads

رکوردشکنی اپلیکیشن Threads

اپلیکشن Threads، براساس قوانین حریم خصوصی متا به‌شدت آمار فعالیت کاربران را ثبت می‌کند. حتی در بخش توضیحات نسخه iOS این شبکه اجتماعی در اپ‌استور ذکر شده بود که Threads اطلاعات حساس و خصوصی‌ای از جمله داده‌های مربوط به سلامت، مسائل مالی، لوکیشن، تاریخچه جستجو و مخاطبین را جمع‌آوری و ثبت خواهد کرد.

دقیقاً همین مسائل منجر به ایجاد مشکلاتی در عرضه رسمی و قانونی اپلیکیشن و وبسایت این شبکه اجتماعی جدید به کاربران تحت‌پوشش اتحادیه اروپا شده است.

اما حتی با درنظر گرفتن اینکه این پلتفرم هنوز در دسترس کاربران اروپایی نیست (حتی با استفاده از VPN)؛ دستاورد جدید کمپانی متا در عرض این بازه زمانی کوتاه عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته و موفق به کسب بیش از 100 میلیون کاربر در کمتر از یک هفته شده است.

اما لازم به ذکر است که براساس آمارهای تحلیلی جدید، میزان کاربران روزانه Threads در هفته جاری تقریباً شاهد افت 20 درصدی بوده و همچنین زمان سپری شده در اپلیکیشن نیز کاهش یافته است.

هنوز مشخص نیست که Threads صرفاً یک ترند زودگذر است که به‌زودی از رونق خواهد افتاد و یا اینکه متا با موفقیت رقیبی لایق برای توییتر طراحی کرده است که به‌این زودی‌ها تسلیم نخواهد شد.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array