به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه آمارها نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا به عنوان معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، در ماه ژوئن کمتر از حد انتظار رشد کرده است، طلا بالاترین رشد روزانه خود در بیش از دو ماه گذشته را در روز چهارشنبه (21 تیر) ثبت کرد. 

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی امروز (پنجشنبه، 22 تیر) نسبتاً آرام هستند، زیرا ما درست بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار گرفته‌ایم و فلز گرانبها سعی در تثبیت در این رنج قیمتی دارد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه (22 تیر) عملکرد زیادی نداشته، زیرا ما درست بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) هستیم. همان‌طور که گفته شد، احتمالاً وضعیتی است که بازار سعی می‌کند پس از روند صعودی جلسه قبل، کمی نفس بکشد و تثبیت شود. اکنون که بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه هستیم، می‌توانیم به سمت سطح 2000 دلاری حرکت کنیم. سطح 2000 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانشناختی قابل توجه است، و منطقه‌ای است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب این بازار نماید.

در یک روند نزولی، اگر بخواهیم به زیر متحرک نمایی 50 روزه برگردیم، ممکن است به میانگین متحرک نمایی 200 روزه که نزدیک به سطح فیبوناچی 61.8 درصد است، برسیم. بدیهی است که این سطحی است که در آن حمایت زیادی خواهید دید و من فکر می‌کنم پایین‌ترین روند قابل تصور است.

بازار بسیار پر سر و صدا بوده است و بنابراین فکر می‌کنم ممکن است کمی عقب‌نشینی کوتاه مدت داشته باشیم. اگر سرمایه‌گذار بازار طلا هستید، این عقب‌نشینی باید به عنوان یک فرصت خرید بالقوه از دیدگاه بلندمدت در نظر گرفته شود، زیرا دلار آمریکا به طور کلی با مشکل مواجه است و این معمولاً به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند.

علاوه بر این، با کاهش تورم، این ایده که بازار اوراق قرضه می‌تواند بر طلا اثر داشته باشد کاهش می‌یابد. با این تفاسیر، اگر عقب‌نشینی کوتاه مدت داشته باشیم، خریداران زیادی وارد بازار شده و بنابراین مردم به آن به عنوان فرصت نگاه می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، اگر بچرخیم و به سمت بالا حرکت کنیم و از سطح 2000 دلار عبور کنیم، این امکان وجود دارد که بتوانیم سطح 2050 دلار را بررسی کنیم. اما اگر بخواهیم به سمت پایین برگردیم و از متحرک نمایی 200 روزه عبور کنیم، می‌توانیم شاهد ریزش شدیدی تا سطح 1800 دلار باشیم، که به کل روند صعودی را نفی می‌کند. من انتظار ندارم که چنین اتفاقی بیفتد، اما بدیهی است که این چیزی است که به هر صورت باید در پس ذهن خود نگه دارید، زیرا همیشه باید هر دو طرف معامله را ببینید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array