به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش‌ها، دادستان‌های ایالات متحده و ماموران سرویس درآمد داخلی (IRS) به تحقیق در مورد معامله‌گران ارزهای دیجیتال و مدیران صندوق پرداخته‌اند که مظنون به بهره‌مندی غیرقانونی از معافیت‌های مالیاتی پورتوریکو هستند.

بر اساس گزارش 12 ژوئن (22 خرداد) بلومبرگ، بازرسان در حال حاضر در حال تشکیل پرونده‌های مدنی و جنایی علیه چندین مدیر صندوق‌های تامینی، معامله‌گران ارزهای دیجیتال و دیگر آمریکایی‌های ثروتمند هستند که ممکن است در مورد ماهیت اقامت خود و عناصر کلیدی درآمد خود دروغ گفته باشند تا از معافیت‌های مالیاتی استفاده ناعادلانه ببرند.

مقامات ایالات متحده همچنین به دنبال وکلا و حسابدارانی هستند که مسئول بازاریابی برنامه مالیاتی قلمرو جزیره هستند و انتظار می‌رود حداقل دو تحقیق جنایی در آینده نزدیک منجر به اتهامات شوند. گزارش شده است که دادستان‌ها در حال بررسی اتهامات توطئه و کلاهبرداری هستند.

بسیاری ادعا کردند که قانون 22 سرمایه‌گذاری را به پورتوریکو هدایت می‌کند و مزایای بی‌شماری را به همراه دارد.

“متأسفانه، این فقط نابرابری را بدتر کرده و روابط عمومی را به بهشت مالیاتی تبدیل کرده است.

ما به یک تحلیل جدی از سوی دولت فدرال در مورد تأثیر قانون 22 و توانایی آن برای کمک به پورتوریکویی‌ها نیاز داریم.”

— نماینده نیدیا ولاسکز (@NydiaVelazquez) 31 می 2023

مالیاتی

کارلوس اورتیز (Carlos Ortiz)، وکیل دادگستری ایالات متحده، با یادآوری گفتگو با یک دادستان فدرال ایالات متحده، گفت که دادستان‌ها با ماموران و مقامات IRS از پورتوریکو کار می‌کردند.

از زمانی که پورتوریکو سیاست مالیاتی جدید خود را در سال 2012 (1391) معرفی کرد، بیش از 5000 آمریکایی به این کشور نقل مکان کرده‌اند. یکی از مزایای انجام این کار صرفه‌جویی در مالیات بر درآمد فدرال است.

سیاست مالیاتی پورتوریکو به افراد 100 درصد معافیت از سود سهام، 60 درصد معافیت از مالیات‌های شهرداری و مالیات صفر فدرال بر درآمد منبع کسب شده در منطقه اعطا می‌کند.

علاوه بر این، بیش از 3600 کسب و کار توانسته‌اند از پرداخت مالیات بر سود سهام از درآمد و سود خودداری کنند و تنها ملزم به پرداخت مالیات 4 درصدی بر صادرات هستند.

در حالی که مزایای مالیاتی به عنوان برخی از آرام‌ترین مزایا در جهان است، الزامات استفاده از آنها کاملاً سخت‌گیرانه است.

برای واجد شرایط بودن جهت معافیت‌های مالیاتی، ساکنان جدید باید بتوانند ثابت کنند که حداقل 183 روز در سال در جزیره زندگی می‌کنند و قلمرو جزیره محل مالیاتی آنها است.

به گفته وکلای آشنا با رژیم، گزارش شده است که این قوانین سختگیرانه بسیاری از افراد را وسوسه می‌کند تا با اعداد و ارقام اشتباه کنند و در بازگشتشان تقلب کنند.

ساکنان قابل توجهی که به دلایل مالیاتی به از جمله پیتر شیف (Peter Schiff) دوستدار طلا و مایکل ترپین (Michael Terpin)، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال پورتوریکو نقل مکان کرده‌اند. در 4 جولای (13 تیر)، رگولاتورهای پورتوریکویی بانک شیف را به دلیل رعایت نکردن حداقل سرمایه خالص، تعطیل کردند.

“علیرغم اینکه هیچ مدرکی دال بر جرم وجود نداشت، رگولاتورهای پورتوریکو به هر حال بانک من را به دلیل مسائل مربوط به سرمایه خالص بستند، به جای اینکه اجازه فروش به یک خریدار با مهارت بالا را بدهند که قول تزریق سرمایه بسیار بیشتر از حداقل‌های نظارتی را می‌داد. در نتیجه حساب‌ها مسدود می‌شوند و مشتریان ممکن است پول خود را از دست بدهند.”

— پیتر شیف (@PeterSchiff) 3 جولای 2022

ترپین در کنفرانس سالانه بیت کوین میامی در 19 می (29 اردیبهشت)، پورتوریکو را به عنوان تنها جایی که می‌توانید به آنجا بروید و مجبور نباشید مالیات جهانی خود را بدون انصراف از تابعیت ایالات متحده پرداخت کنید تمجید کرد.

برخلاف برخی، ترپین چندان نگران سیاست مالیاتی سختگیرانه به نظر نمی‌رسید:

«به من گفته شده است که همه افراد قرار است ممیزی شوند، و این خوب است.»

در حالی که ساکنان ثروتمند جزیره از معافیت‌های مالیاتی به دلیل آوردن مدیران ارشد صندوق و کارآفرینان به جزیره تمجید کرده‌اند، برنامه مالیاتی با اعتراضاتی مواجه شده است که ساکنان جدید بیش از حد ثروتمند، افراد با مالیات کم هستند که هزینه‌های زندگی را بالا برده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array