به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، براساس اعلام تیم توسعه‌دهندگان بایننس، شبکه بلاکچین بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) قرار است در اواخر این ماه شاهد راه‌اندازی هاردفورک جدیدی به نام ژانگ هنگ (ZhangHeng) باشد که هدف آن افزایش ویژگی‌های امنیتی برای کاربران است. زمان پیاده‌سازی این به‌روزرسانی قابل توجه، برای روز 19 جولای 2023 (28 تیر) برنامه‌ریزی شده است.

هاردفورک ژانگ هنگ (ZhangHeng) تغییر دائمی عملیات شبکه از طریق ارتقاء نرم‌افزار را شامل می‌شود. هیچ توکن بی‌ان‌بی (BNB) جدیدی در طول این به‌روزرسانی ایجاد نخواهد شد و اجرای این عملیات به دو سوم اعتبارسنجی‌های بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) نیاز دارد تا گره‌های خود را برای پردازش بلوک‌ها پس از ارتقاء به‌روزرسانی کنند.

اعتبارسنجی‌ها، که از قدرت محاسباتی برای پردازش تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه بهره می‌گیرند، نقش مهمی در اکوسیستم بلاکچین ایفا می‌کنند.

هاردفورک بایننس

همانطور که در پروپوزال BEP-255 تصریح شده است، توسعه‌دهندگان مکانیسم‌هایی را برای ردیابی تغییرات موجودی حساب کاربر در هر بلوک و تطبیق آنها برای شناسایی هرگونه مشکل احتمالی پیاده‌سازی کرده‌اند. در صورت بروز خطای مغایرت، بلاکچین بایننس تولید بلوک‌های جدید را متوقف می‌کند و این کار که می تواند بر سرویس‌هایی مثل پل‌ها، واریز و یا برداشت وجه در صرافی‌ها تأثیر بگذارد.

توسعه‌دهندگان تاکید کردند که این اقدام برای محافظت از زنجیره و کاربران آن ضروری است و بررسی و حل مشکل، توجه فوری توسعه‌دهندگان اصلی و اعضای جامعه را می‌طلبد.

هدف این هاردفورک محافظت از ذخایر توکن کاربران، به‌ویژه در هنگام اکسپلویت شدن شبکه مانند حملات پل است. پل‌ها ابزارهایی هستند که انتقال توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف بلاکچین را امکان‌پذیر می‌کنند. به گفته پلتفرم تحلیلی دیفای لاما (DefiLlama)، پل‌ها علیرغم اهمیت زیادی که دارند، مستعد آسیب‌پذیری‌های متعدد هستند، به طوریکه اکسپلویت‌های مبتنی بر پل طی سال‌های اخیر منجر به خسارات قابل ملاحظه 2.66 میلیارد دلاری شده است.

بر اساس گفته تیم توسعه بایننس، هاردفورک آتی بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) به دنبال رفع این نگرانی‌ها و افزایش امنیت شبکه به نفع کاربران است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array