به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز دهم مارس (19 اسفند)، شرکت فناوری پرداخت بلاکچین و ناشر استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) یعنی سیرکل (Circle) تأیید کرد که حواله‌های سیمی که روز پنجشنبه برای برداشت موجودی‌های خود در بانک سیلیکون ولی (SVB) آغاز کرده بود، هنوز پردازش نشده و 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخیره USDC آن در این بانک باقی مانده است.

اواخر این هفته نگرانی‌ها در مورد یواس‌دی کوین (USDC) افزایش یافته است، چرا که شرکت سیرکل (Circle) در آخرین حسابرسی خود فاش کرد که تا روز 31 ژانویه (11 بهمن)، حدود 8.6 میلیارد دلار یا 20 درصد از ذخایر آن، در چندین مؤسسه مالی، از جمله سیلورگیت که اخیراً ورشکسته شده است، و بانک اس وی بی (SVB) نگهداری شده است. سیرکل (Circle) که تلاش دارد تا حد امکان درباره این موضوع شفاف‌سازی کند، روز گذشته از طریق توییتر اعلام کرد:

«پس از اینکه پایان امروز تأیید شود حواله‌های سیمی ارائه شده روز پنجشنبه برای برداشت موجودی‌ها هنوز پردازش نشده‌اند، 3.3 میلیارد دلار از حدود 40 میلیارد دلار ذخایر یواس‌دی کوین (USDC) ما در SVB باقی خواهد ماند.»

سیرکل می‌گوید که در کنار سایر مشتریان و سپرده‌گذاران، برای تداوم SVB تلاش می‌کند، چرا که وجود این شرکت برای اقتصاد ایالات متحده بسیار مهم است. سیرکل در توییتر خود اعلام کرد که از راهبردهای ارائه شده توسط رگولاتورهای ایالتی و فدرال پیروی خواهد کرد.

مدیر ارشد استراتژی و رئیس بخش سیاست‌های جهانی سیرکل، در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به لزوم اجرای یک طرح نجات برای اس وی بی (SVB) از شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، تأکید کرده است که “این شرکت در حال حاضر از USDC در برابر شکست قوی سیاه در سیستم بانکداری ایالات متحده محافظت می‌کند”.

سخنگوی سیرکل در مصاحبه‌ای که با کوین‌تلگراف داشت تأکید کرد که بانک سیلیکون ولی (SVB) “یکی از شش شریک بانکی است که سیرکل برای مدیریت حدود 25 درصد از ذخایر USDC به صورت نقدی از آن استفاده می‌کند؛ در حالی که ما منتظر شفافیت بیشتر در مورد نحوه منصوب شدن شرکت بیمه سپرده فدرال به عنوان دریافت‌کننده SVB هستیم، سیرکل و USDC همچنان به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهند.”

شایان ذکر است که قبل از اعلام این خبر، طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، استیبل کوین یو اس دی سی ( USDC) زیر 1 دلار و با قیمت 98 سنت معامله می‌شد، اما بلافاصله پس از این خبر، قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش یافت و اکنون به حدود 93 سنت رسیده است.

نمودار 24 ساعته قیمت USDC؛

نمودار 24 ساعته قیمت USDC؛ منبع: CoinGecko

توقف مبادلات USDC در دو صرافی بزرگ بایننس و کوین بیس

تقریباً 30 دقیقه پس از انتشار آخرین بیانیه سیرکل، صرافی کوین بیس اعلام کرد که “به طور موقت مبادلات USDC: USD را در روزهای پایانی هفته و همزمان با تعطیلی بانک‌ها، متوقف می‌کند.” این خبر به مشکلات رو به افزایش USDC افزود.

این شرکت گفته است:

«در طول دوره‌های افزایش فعالیت، انجام مبادلات به نقل و انتقالات دلاری توسط بانک‌ها وابسته است که در ساعات کاری بانک‌ها تسویه می‌شوند. وقتی بانک‌ها روز دوشنبه کار خود را آغاز کنند، ما نیز این مبادلات را دوباره از سر می‌گیریم.”

این اقدام در واقع به مشکلی اشاره دارد که اکنون شرکت‌های رمزنگاری متمرکزی که سیلورگیت خدمات بانکی شبانه‌روزی به آنها ارائه می‌کند، با آن مواجه هستند.

در همان روز، صرافی بایننس نیز در توییتر خود اعلام کرد که به دلیل شرایط فعلی بازار، و به‌ویژه با توجه به جریان‌های ورودی بالا و بار فزاینده‌ای که برای این مبادلات ایجاد می‌شود، این صرافی رمزارزی تبدیل خودکار USDC به BUSD را موقتاً به حالت تعلیق درآورده است. به گفته این صرافی، این یک اقدام رویه‌ای مدیریت ریسک است که باید همزمان با نظارت بر این وضعیت انجام شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array