به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از بزرگترین بانک‌های دولتی چین، در حال حاضر در حال آزمایش سیستم پرداخت آفلاین جدید است که به سیم کارت‌ها متصل می‌شود. این روش پرداخت به طور خاص برای یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) طراحی شده است.

اعلامیه 10 جولای (19 تیر) شراکت بانک با اپراتورهای مخابراتی چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا یونیکام (China Unicom) و قصد آن برای شروع آزمایش در روز بعد را آشکار کرد.

این بانک قصد دارد با ادغام اپلیکیشن یوان دیجیتال خود با سوپر سیم کارت‌های تخصصی با قابلیت‌های ارتباطی نزدیک، کاربران را قادر به پرداخت تلفنی کند. کاربران به سادگی باید تلفن همراه خود را برای پرداخت به پایانه‌های فروش بیاورند و نیازی به روشن کردن گوشی نداشته باشند.

این ادغام اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها حتی زمانی که تلفن خاموش است پردازش شوند. با این حال، این بانک اعلام کرد که این عملکردهای پرداخت سیم کارت تنها در برخی از مناطق آزمایشی چین در تلفن‌های اندرویدی خاص قابل دسترسی خواهند بود. در ژانویه 2022 (دی 1400)، بانک خلق چین، بانک مرکزی این کشور، نسخه آزمایشی برنامه یوان دیجیتال را راه‌اندازی کرد.

یوان

این مورد به دنبال ابتکار اخیر چین برای گسترش موارد استفاده برای CBDC خود به عنوان بخشی از ابتکار تجارت فرامرزی، با برنامه‌هایی برای گسترش استفاده از یوان دیجیتال برای پرداخت مالیات و خدمات آب و برق در این کشور است.

در شهر گوانژو چین، اکنون امکان پرداخت هزینه‌های اتوبوس عمومی با یوان دیجیتال در 10 مسیر ترانزیتی وجود دارد. برای انجام این کار، مسافران به سادگی باید اپلیکیشن یوان دیجیتال را دانلود کنند، وجوه را واریز کرده و کد QR را در بخش پرداخت اتوبوس اسکن کنند تا هزینه سفر خود را بپردازند.

در همین حال، هنگ کنگ یک برنامه آزمایشی e-HKD را در ماه می پس از انتشار یک وایت پیپر در اکتبر 2021 (مهر 1400) توسط اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) در مورد CBDC خرد راه‌اندازی کرد. HKMA، بانک مرکزی دوفاکتو هنگ‌کنگ، در یک مقاله مشاوره در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) گفت که امکان پرداخت‌های فرامرزی مرتبط با یوان دیجیتال و e-HKD را بررسی خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array