به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک گردآورنده توکن غیرقابل تعویض (NFT) داستان چگونگی وثیقه شدن یک وام مالی غیرمتمرکز (DeFi) را از طریق یک ساعت لوکس و تسهیل با NFT به نمایندگی از دارایی به اشتراک گذاشت.

در 11 جولای (20 تیر)، سیروس‌ان‌اف‌تی (CirrusNFT) مشاور پروژه دیفای با نام مستعار توضیح داد که چگونه یک کاربر با استفاده از NFT که نشان دهنده یک کالای فیزیکی به عنوان وثیقه برای وام است، توانست 35000 دلار از کاربر دیگری قرض بگیرد.

به گفته مدیر اجرایی، یک کاربر یک ساعت لوکس پاتک فیلیپ (Patek Phillipe) را به 4K Protocol فرستاده است، یک شرکت امانی که با NFT‌های پشتیبانی شده توسط اقلام فیزیکی سروکار دارد. سپس این شرکت یک NFT که نشان دهنده مالکیت ساعت است، ارسال کرد.

سپس NFT در پروتکل وام دهی دیفای آرکید (DeFi Arcade) لیست شد. پس از لیست کردن کالا، وام دهندگان پیشنهادات خود را به وام گیرنده ارائه کردند. سپس کاربر بهترین پیشنهاد وامی را که می‌توانست پیدا کند پذیرفت. به دنبال آن، NFT به یک کیف پول سپرده فرستاده شد؛ جایی که تا زمانی که وام به طور کامل پرداخت شود یا در صورت عدم پرداخت وام گیرنده باقی بماند. اگر وام گیرنده نتواند وام را پرداخت کند، NFT به وام دهنده تعلق می‌گیرد.

ساعت

ساعت پاتک فیلیپ به عنوان وثیقه برای وام دیفای. منبع: Arcade.xyz

سیروس‌ان‌اف‌تی توضیح داد که کاربران می‌توانند با ناشناس بودن کامل از طریق این فرآیند وام دهند و وام بگیرند. وام دهندگان و وام گیرندگان نیازی به ارائه نام خود به یکدیگر برای طی مراحل ندارند. علاوه بر این، مدیر اجرایی معتقد است که این به مردم امکان می‌دهد به نقدینگی جهانی بیشتری دسترسی داشته باشند که ممکن است نرخ‌های رقابتی‌تری را ارائه دهد.

یکی از اعضای انجمن احساسات مثبتی را در مورد روند وام دادن وب 3 ابراز کرد.

در حالی که برخی از روش جدید وام دادن و استقراض استقبال کردند، برخی دیگر معتقدند که این روش متمرکز است و NFT‌ها را در جاهایی که لازم نیست، اضافه می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array