به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پیش‌بینی می‌شود هاوینگ بعدی بیت کوین (BTC) نفس تازه‌ای به سهام شرکت‌های متمرکز بر بیت‌کوین مانند شرکت فناوری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) ببخشد.

کوین تلگراف در گزارشی که بر اساس یک یادداشت تحقیقاتی منتشر کرد اعلام نمود که شرکت سرمایه‌گذاری برنبرگ کپیتال مارکتس (Berenberg Capital Markets) مستقر در نیویورک دلایل خود برای تاکید بر چشم‌انداز صعودی ارزش سهام مایکرواستراتژی (MSTR) و تعیین قیمت هدف 430 دلاری برای آن را توضیح داده است.

به گفته تحلیلگران، بخش عمده‌ای از ارزش سهام مایکرواستراتژی از 152,333 واحد بیت کوینی ناشی می‌شود که تا 28 ژوئن (7 تیر) در دفاتر خود نگه داشته است. این تحلیلگران معتقدند که به دنبال رالی قیمتی که در پی هاوینگ بعدی بیت کوین آغاز خواهد شد، ارزش سهام این شرکت نیز جهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

«انتظار ما این است که قیمت بیت کوین الگوی تاریخی خود مبنی بر افزایش قیمت قبل و بعد از هر هاوینگ را تکرار کند.»

هاوینگ بیت کوین، که مرحله بعدی آن برای 26 آوریل 2024 (7 اردیبهشت 1403) برنامه‌ریزی شده است، نرخ صدور بیت کوین را تا 50 درصد کاهش داده و به طور قابل توجهی سرعت ورود بیت کوین‌های جدید به بازار کریپتو را کاهش می‌دهد.

تاثیر هاوینگ بر سهام مایکرواستراتژی

الگوی رالی قیمت بیت کوین بعد از هر هاوینگ

یکی از کاربران توییتر با نام ویل کلمنته (Will Clemente) با اشاره به نزدیکی موعد تصمیم‌گیری درباره صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین که 29 اسفند 1402 اعلام شده است و هاوینگ بعدی بیت کوین توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرد.

در گزارش کوین تلگراف آمده است: «اگر الگوی تاریخی ایجاد شده در سه هاوینگ اول بیت کوین در هاوینگ چهارم ادامه پیدا کند، رالی پیش از هاوینگ حدود چهار ماه دیگر آغاز می‌شود.»

همانطور که برنبرگ تاکید کرده است، در چرخه‌های قبلی هاوینگ شاهد افزایش حداقل 682 درصدی قیمت بیت کوین بوده‌ایم. در زمان اولین هاوینگ بیت کوین در تاریخ 28 نوامبر 2012 (8 آذر 1391)، قیمت بیت کوین حدود 12 دلار بود و 367 روز بعد قیمت آن به 1164 دلار رسید.

تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که در حالی که عرضه بیت کوین در یک «مسیر از پیش تعیین شده» حرکت می‌کند، تقاضای کلی برای این دارایی دیجیتال باید قبل از اینکه کسی بتواند بزرگی رالی آینده را پیش‌بینی کند، سنجیده شود. برای این منظور، این تحقیق به افزایش اخیر در تعداد درخواست‌های ارائه شده جهت راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین از سوی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی جهان یعنی بلک‌راک و فیدلیتی به‌عنوان مدرکی دال بر افزایش دوباره پذیرش نهادی بیت کوین اشاره کرده است.

در ادامه این یادداشت نیز به اظهارات لری فینک (Larry Fink)، مدیر عامل بلک‌راک در تاریخ 5 جولای (14 تیر) اشاره شده است که مثل “یک ماکسیمالیست بیت کوین” درباره این دارایی صحبت کرده بود.

تاثیر هاوینگ بر سهام مایکرواستراتژی

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView)، سهام مایکرواستراتژی در حال حاضر با قیمت 407 دلار معامله می‌شود که از ابتدای سال 2023 تاکنون حدود 180 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت بیت کوین از ابتدای سال 84 درصد افزایش داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array