به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علیرغم اینکه صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس با اتهام نقض قانون اوراق بهادار در ایالات متحده مواجه است، سهام این شرکت اخیراً در حال افزایش بوده است. از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه این شرکت به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد، ارزش سهام کوین بیس (COIN) بیش از 50 درصد بیشتر شده است.

بر اساس داده‌های وبسایت تحلیل تریدینگ ویو (TradingView)، سهام کوین بیس از حدود 52 دلار روز 6 ژوئن (16 خرداد) به سطح فعلی خود در حدود 80 دلار رسیده است که دقیقاً 51 درشد رشد در این مدت را نشان می‌دهد. سهام این شرکت طی 6 ماه گذشته نیز حدود 133 درصد افزایش داشته است، در حالی که رشد سال به سال آن به حدود 50 درصد می‌رسد.

سهام کوین بیس
نمودار قیمت 30 روزه سهام کوین بیس (COIN). منبع: TradingView

همزمان با این رشد قابل توجه، برخی از سهامداران بزرگ کوین بیس همچنان مشغول فروش بخشی از دارایی خود هستند. در تاریخ 6 جولای (15 تیر)، تعدادی از مدیران ارشد صرافی کوین بیس، از جمله مدیرعامل آن برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، در مجموع 88058 سهم به ارزش حدود 6.9 میلیون دلار را به فروش رساندند.

بر اساس پرونده‌های رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، فروش 4580 سهم توسط گوکول راجارام (Gokul Rajaram) عضو هیئت مدیره صرافی، فروش 1818 سهم توسط پل گروال (Paul Grewal) مدیر ارشد حقوقی کوین بیس و فروش 7335 سهم توسط مدیر ارشد حسابداری آن یعنی جنیفر جونز (Jennifer Jones) از دیگر تراکنش‌های بزرگی است که در این مدت انجام شده است. جنیفر جونز پیش از این یعنی روز 29 ژوئن (8 تیر) نیز 74375 سهم از سهام کوین بیس را به قیمت 5.2 میلیون دلار فروخته است.

در حالی که مدیران ارشد کوین بیس سهام خود را به طور منظم می‌فروشند، برخی از سرمایه‌گذاران اصلی آن همچنان به نگه داشتن آن ادامه می‌دهند. طبق آخرین به‌روزرسانی‌های پورتفوی شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest)، از زمانی که این شرکت 400 هزار واحد دیگر از سهام کوین‌بیس را اوایل ژوئن خریداری کرد، هیچ مقدار از دارایی‌های خود را نفروخته است. این اقدام با دیدگاه همیشگی کتی وود مبنی بر احتمال افزایش قیمت سهام کوین بیس همزمان با افزایش ارزش بیت‌کوین مطابقت دارد.

جالب است بدانید روز 19 ژوئن (29 خرداد)، کتی وود، مدیر عامل آرک اینوست (ARK Invest)، یک بار دیگر با اطمینان مدعی شد که قیمت بیت کوین روزی به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array