به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم یوتیوب درحال سنجش ابزار جدیدی برای اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS خود می‌باشد.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران و بینندگان کمک می‌کند تا بعد از تماشای ویدیوهای آموزشی، درباره موضوع آن ویدیو اطلاعات بیشتری کسب کرده و بیشتر بیاموزند.
همچنین این ابزار جدید آمار دقیق و صحیحی از میزان تسلط و کارایی هر ویدیو در موارد مختلف آموزشی را در اختیار یوتیوب خواهد گذاشت. از این طریق می‌توان متوجه شد که آیا این ویدیوی آموزشی واقعاً مبحث مدنظر را به درستی پوشش داده است یا خیر.

این پرسشنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌زودی و به‌صورت جهانی در دسترس بخش معینی از کاربرانی که ویدیوهای آموزشی تماشا می‌کنند قرار خواهند گرفت.
این پرسشنامه در ابتدا فقط محدوده معینی از محتواهای انگلیسی را پوشش خواهد داد و به‌صورت یک لینک در بخش “ویدیوهای اخیر” تعبیه خواهد شد.

پرسشنامه

پرسشنامه هوش مصنوعی، خوب یا بد؟

معمولاً همه پروسه‌های آزمایشی یوتیوب راه خود را به این پلتفرم باز نمی‌کنند، برای همین باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار این ابزار جدید و کاربردی است. هنوز مشخص نیست که کاربران چه واکنش و پاسخی به این آزمون و خطای یوتیوب داشته باشند.
زیرا کاربران، به‌خصوص افرادی که دیگر در حال تحصیل نیستند، شاید علاقه‌ چندانی به پاسخگویی به پرسشنامه‌های مختلف موقع گشت و گذار در یوتیوب نداشته باشند!

با این وجود، پلتفرم یوتیوب همیشه یکی از بهترین منابع یادگیری مسائل مختلف بوده است. از تعویض تایر ماشین تا یافتن دستور پخت غذاهای مختلف، روزانه میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان برای تماشای ویدیوهای آموزشی مختلف به سراغ یوتیوب می‌آیند.

کانال‌های ترکیبی سرگرمی‌-آموزشی مانند HowToBasic و TED-Ed جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محتواهای یوتیوب محسوب می‌شوند و به‌ترتیب بیش از 17.3 میلیون و 18.8 میلیون نفر مخاطب دارند.

علاوه‌بر این، بسیاری از استادان و آموزگاران برای نوشتن برنامه درسی، ایجاد محتوای آموزشی و یا حتی نمایش ویدیوهای جالب و آموزنده به دانش‌آموزان و دانشجویان خود به یوتیوب مراجعه می‌کنند.
در نتیجه، برای آن دسته از کاربرانی که قلباً قصد یادگیری موارد جدیدی دارند، این پرسشنامه‌های آموزشی نویدبخش مسیری جدید برای تثبیت مسائل آموزشی خواهد بود.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array