به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین (BTC) تا مرز 31000 دلار نیز پیشروی کرد و به بالاترین سطح سالیانه خود رسید. داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که آدرس‌های بزرگ هولد کننده موسوم به کوسه‌ها و نهنگ‌های بیت کوین، در طول رالی اخیر همچنان به انباشت این دارایی ادامه داده‌اند.

طبق داده‌های پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، آدرس‌هایی که بین 10 تا 10000 بیت کوین در خود جا داده‌اند، در طول سه هفته گذشته بیش از 71 هزار کوین دیگر به دارایی خود افزوده‌اند. این وبسایت ارائه دهنده اطلاعات رمزارزی در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرده است که:

« هیچ نشانه‌ای از کاهش فعالیت کوسه‌ها و نهنگ‌های بیت‌کوین دیده نمی‌شود، حتی در شرایطی که قیمت‌ این دارایی در محدوده 30 هزار تا 31 هزار دلار در حال تحکیم است. از روز  17 ژوئن (27 خرداد)، آدرس‌های 10 تا 10 هزارتایی بیت کوین، 71 هزار کوین، معادل 2.15 میلیارد دلار، جمع‌آوری کرده‌اند.»

انباشت تجمعی بیت کوین
منبع: Santiment

با این حال، پس از اینکه روز دوشنبه قیمت تراز 31000 دلار را تاچ کرد، بیت کوین با فشار فروش قابل توجهی مواجه شد و به 30000 دلار بازگشت. با این وجود، یکی از شاخص‌های مثبت درون زنجیره‌ای بیت کوین، کاهش معیار ذخیره ارز بیت کوین در طول یک ماه گذشته است. این شاخص به تقویت احساسات صعودی در میان فعالان بازار اشاره دارد.

ذخیره صرافی بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

پس از چندین بار عبور از ناحیه 30 هزار دلاری، قیمت بیت کوین بار دیگر این حمایت مهم را لمس کرد. باوجود حمایت قدرتمندی که در این منطقه بارها از سقوط قیمت جلوگیری کرده است، علائم نگران‌کننده‌ای مانند واگرایی نزولی در اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI)، ممکن است نشان‌دهنده یک اصلاح یا تغییر جهت احتمالی در آینده نزدیک باشد.

در صورت کاهش، میانگین‌های متحرک 50 روزه و 200 روزه، حدود قیمت 28 هزار دلار و 26 هزار دلار می‌توانند به عنوان سطوح حمایتی مهم عمل کنند. از سوی دیگر، اگر قیمت همچنان در حال افزایش باشد، می‌تواند به منطقه مقاومت 38 هزار دلاری وارد شود.

نمودار روزانه بیت کوین

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته حرکات غیرمنتظره‌ای را نشان داده است که پیش‌بینی مسیر آینده آن را به چالش می‌کشد. در صورت افت احتمالی قیمت، کاهش به سمت تراز 27500 دلار بسیار محتمل خواهد بود. اخیراً اندیکاتور RSI نسبتاً ثابت مانده است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان بدون تسلط آشکار هیچ یک بر بازار است. بلاتکلیفی مداوم خریداران و فروشندگان نزدیک به تراز مهم 30 هزار دلاری در کوتاه مدت به این عدم اطمینان خواهد افزود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array