به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از کوین تلگراف، در حال حاضر، بیت کوین (BTC) با تخفیفی نزدیک به 3000 دلار در بایننس آمریکا (Binance.US) به فروش می‌رسد که بی‌شک قیمت بسیار بهتری نسبت به قیمت اسپات این ارز در سراسر جهان است، اما در این بین یک مشکل بزرگ وجود دارد.

روز نهم جولای (18 تیر)، گروهی از کاربران کریپتو متوجه این اختلاف قیمت فزاینده بین قیمت ارزهای دیجیتال لیست شده در این صرافی رمزارزی آمریکایی و نرخ اسپات جهانی آن‌ها شدند. بسیاری این اتفاق را «دیپگ شدن» ارزهای دیجیتال می‌نامند.

قیمت بیت کوین در بایننس آمریکا
نمودار قیمت جفت ارز BTC/USD در بایننس آمریکا، قیمت فعلی 27536 دلار را نشان می دهد. منبع: Binance.US

بیت کوین در حال حاضر در این صرافی با قیمت 27536 دلار معامله می‌شود که حدود 8.5 درصد تخفیف نسبت به ارزش اصلی این دارایی در این لحظه یعنی 30106 دلار را نشان می‌دهد. گفتنی است که سایر ارزهای رمزپایه نیز در این پلتفرم با تخفیف معامله می‌شوند. اتریوم در بایننس آمریکا اکنون حدود 200 دلار ارزان‌تر بوده و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 1695 دلار معامله می‌شود. برخی از استیبل کوین‌ها مانند USDT نیز کمتر از ارزش دلاری خود دست به دست می‌شوند؛ مثلاً تتر اکنون 0.915 دلار قیمت دارد.

در حالی که تخفیف‌های کریپتو برای یک آربیتریژ یا کسانی که به دنبال دریافت سود از اختلاف قیمت دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های مختلف هستند، بسیار فریبنده به نظر می‌رسد، در واقعیت اکثر سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.

به این دلیل که این تخفیف‌ها تنها زمانی اعمال می‌شوند که یک ارز دیجیتال در برابر دلار فیات در صرافی معامله شود. مشکل اینجاست که کاربران بایننس آمریکا از تاریخ 9 ژوئن (19 خرداد) که این صرافی به حالت تعلیق درآمد، قادر به واریز دلار بیشتر به این پلتفرم نیستند. در واقع، این بدان معنی است که ارزهای دیجیتال تخفیف خورده را فقط می‌توان با دلاری که قبل از تعلیق در حساب کاربر موجود بوده است خریداری کرد.

از طرفی، افزایش نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بایننس آمریکا به زودی برداشت USD را متوقف خواهد کرد نیز باعث شده است که برخی از کاربران، ارزهای دیجیتال خود را زیر ارزش بازار به فروش برسانند تا از پوزیشن دلاری خود خارج شوند. بر اساس ایمیلی که این صرافی برای مشتریان خود ارسال کرده و متن آن را در توییتر به اشتراک گذاشته است، آخرین روز برداشت دلار، تاریخ 20 جولای (29 تیر) اعلام شده است.

در اواخر ماه می، وضعیت مشابهی در رابطه با دلار استرالیا در شعبه استرالیایی بایننس رخ داد، زمانی که ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شخص ثالث این شرکت، رمپ‌های فیات را از دسترس خارج کرد. در آن زمان، بیت کوین در بایننس استرالیا در مقایسه با قیمت اسپات جهانی آن در برابر دلار استرالیا 20 درصد کاهش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array