به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به هشدار برخی از کاربران سرشناس فعال در زمینه کریپتو در توییتر در مورد وجود حساب‌های تقلبی و جعل هویت آنها در پلتفرم رسانه اجتماعی تردز (Threads) به نظر می‌رسد کلاهبرداران بعد از راه‌اندازی اپلیکیشن میکروبلاگینگ جدید متا زمان را هدر نداده‌اند.

همانطور که می‌دانید، برنامه تردز روز 5 جولای (14 تیر) راه‌اندازی شد و به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفت، به طوری که طی چند روز تعداد ثبت نام‌های آن به بالای 98 میلیون رسید. هرچند این رقم هنوز با 450 میلیون کاربر توییتر فاصله زیادی دارد.

جعل هویت افراد سرشناس در تردز

با این حال، طی چند روز گذشته، چندین چهره سرشناس کریپتو توییتر به وجود حساب‌های جعلی در تردز (Threads) اشاره کرده‌اند که نسخه جعلی از هویت دیگران یا حتی خودشان هستند. روز هشتم جولای (17 تیر) پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز وومبکس فایننس (Wombex Finance) ضمن انتشار تصویری از یک حساب کاربری در این برنامه و تایید اینکه این اکانت جعل هویت واقعی این پلتفرم است، هشدار داد که ممکن است این حساب متعلق به یک کلاهبردار باشد، زیرا این پروژه هنوز هیچ اکانتی در تردز ندارد.

«لطفاً توجه داشته باشید که Wombex Finance هیچ اکانتی در پلتفرم تردز (Threads) ندارد. هرگونه حساب کاربری که خود را به این پروژه نسبت می‌دهد، احتمالاً کلاهبرداری بوده و توسط یک کلاهبردار کنترل می شود! برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها احتمالی، همیشه به کانال‌های رسمی ما مراجعه کنید.»

— وومبکس فایننس (@WombexFinance) . 8 جولای 2023

لئونیداس (Leonidas) اینفلوئنسر حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز یک روز قبل به بیش از 93000 دنبال کننده خود هشدار داده بود که هویت آنها و سایر “حساب‌های بزرگ فضای  NFTها” توسط “کلاهبرداران” در تردز (Threads) جعل شده است. لئونیداس تایید کرد که آنها اکنون یک حساب کاربری رسمی در این برنامه ایجاد کرده‌اند تا با این کلاهبرداران مبارزه کنند.

جعل هویت در تریدز

جفری هوانگ (Jeffrey Huang)، که در توییتر به عنوان برادر بزرگ ماچی (Machi Big Brother) شناخته می‌شود، روز ششم جولای (15 تیر) پروفایل تردز (Threads) خود را در توییتی منتشر کرد. یکی از کاربران با نام ناتالی (@NLC972) در این پست مدعی شد که قبلاً یک حساب کاربری در تردز (Threads) مشاهده کرده است که هویت توییتری او را جعل کرده است.

هیچ یک از اکانت‌های نام برده تاکنون هیچ لینک کلاهبرداری یا فیشینگی منتشر نکرده‌اند و اکثر آنها فقط محتوای مرتبط با رمزارزها ارسال می‌کنند.

توییتر برای سال‌ها، بستری محبوب برای کلاهبرداران و حملات فیشینگ در کریپتو بوده و تاکتیک رایج آنها هک کردن حساب‌های توییتر و جعل هویت افراد و مشاغل معروف و ارسال لینک‌های مخرب در این اکانت‌ها است. چنین لینک‌هایی معمولاً سعی می‌کنند قربانیان خود را فریب دهند تا اطلاعات ورود به صرافی‌های رمزارزی یا عبارت بازیابی کیف پول رمزارزی خود را در اختیار آنها قرار دهند یا از آنها می‌خواهند یک کیف پول را به یک قرارداد هوشمند هدفمند متصل کنند که این کار موجب تخلیه کلیه دارایی آنها می‌شود.

طبق گزارش شرکت امنیتی Web3 Beosin، در نیمه اول سال جاری، 108 میلیون دلار ارز دیجیتال از طریق همین نوع کلاهبرداری‌های فیشینگ به سرقت رفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array