به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل در اقدامی عجیب تصمیم به عرضه و فروش هدست‌های واقعیت افزوده خود به‌صورت رزرو وقت قبلی گرفته است!

براساس شنیده‌ها اپل قصد دارد روشی متفاوت‌تر از همیشه را برای ارائه Vision Pro به بازار پیش بگیرد و احتمالاً در آغاز این هدست‌ها فقط در برخی نقاط پرفروش آمریکا و فقط در فروشگاه‌های حضوری اپل استور عرضه خواهند شد.

بدین‌ترتیب هدست Vision Pro اپل ابتدا در آمریکا و به‌تدریج در دیگر نقاط جهان و با قیمت 3500 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد، اما با شرایطی عجیب!
به گزارش خبرنگار معروف روزنامه بلومبرگ و افشاگر همیشگی اسرار کمپانی اپل، مارک گرمن، مشتریان باید از قبل برای خریداری این هدست‌ها و تماشای یک پیش‌نمایش وقت تعیین کرده و سپس به‌صورت حضوری به فروشگاه‌های اپل استور معینی مراجعه کنند.

این “انتشار تدریجی” با خط فکری همیشگی کمپانی اپل سازگاری دارد و با توجه به ساختار و طبیعت هدست‌های واقعیت افزوده، چنین تصمیمی جای تعجب ندارد. اپل در سال 2015 هنگام عرضه و رونمایی اولین سری از ساعت‌های هوشمند خود، Apple Watch نیز دست به اقدام مشابهی زده بود.

به گفته چند منبع آگاه و ناشناس، علاقه‌مندان و مشتریان باید برای خرید و امتحان Vision Pro از قبل وقت رزرو کنند و همچنین افرادی که در زندگی روزمره خود عینک طبی به چشم می‌زنند باید نسخه خود را به‌همراه داشته باشند.
قرار است بخش‌های مخصوصی در فروشگاه‌های اپل استور مخصوص به پروسه خرید و امتحان کردن هدست‌های Vision Pro تعبیه شود.

Vision Pro

فروش و عرضه تدریجی Vision Pro

هدف نهایی اپل از این اقدام، اطمینان از تأمین هدست مناسب برای کاربران و مشتریان هم از جهت دید مناسب (برای افراد عینکی) و هم از جهت اندازه و دید صحیح است.
این کمپانی حتی یک اپلیکیشن مخصوص آیفون و یک دستگاه اسکنر برای این هدف (اندازه‌گیری سر و دیگر جوانب) ایجاد کرده است.

پروسه خرید هدست Vision Pro ابتدا در کلان‌شهرهای ایالت متحده مانند نیویورک و لس‌آنجلس آغاز خواهد شد. سپس به دیگر نقاط آمریکا و تا پایان سال 2024 به دیگر کشورها خواهد رسید. احتمالاً بریتانیا و کانادا در صدر لیست و سپس نواحی اروپا و آسیا بعد از آن قرار خواهند داشت.

هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل یکی از مهمترین و موردانتظارترین محصولات این کمپانی محسوب می‌شود. اما طراحی و تولید این هدست دارای پیچیدگی‌های بسیاری نیز هست و به همین دلیل قیمت نجومی 3500 دلار برای آن درنظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که دقیقاً به‌خاطر همین پیچیدگی‌ها، روند تولید انبوه این محصول با مشکلاتی روبه‌رو شده و در نتیجه اپل در تصمیمی دشوار ناچار به کاهش هدف تولید خود از یک میلیون دستگاه به 400 هزار دستگاه در سال 2024 شده است.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array