به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اوکراین قصد دارد بانک «Sense» این کشور را که متعلق به میلیاردرهای روسی است مصادره کند. دولت کی‌یف به دنبال آن است که Sense Bank را از مالکان روسی آن (میخائیل فریدمن و شریک او پیتر آون)، که هر دو با تحریم‌های اتحادیه اروپا و بریتانیا با مسدودی دارایی‌ها و سفر مواجه شده‌اند بگیرد. پیش‌بینی شده است که روند مصادره sense bank از اوایل ماه جاری آغاز شود.

بانک « Sense» اوکراین پیشتر با نام آلفا شناخته می‌شد و به لحاظ حجم دارایی‌ها یازدهمین بانک بزرگ اوکراین محسوب به حساب می آید. Sense Bank در تامین مالی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو میلیاردر روس مالک این بانک از سوی کشورهای غربی تحریم شده‌اند.

کی‌یف نخستین گام‌های مصادره و ملی کردن Sense Bank را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دسامبر سال گذشته برداشت. ماه گذشته هم ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با امضای یک قانون به دولت این کشور اجازه ملی کردن بانک‌ها از مالکانی که به خاطر ارتباط با دولت مسکو تحریم شده‌اند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد.

«Fridman and Aven» فریدمن و آون، به خاطر همکاری با دولت روسیه مورد تحریم قرار گرفته و دارایی‌هایشان در کشورهای غربی مسدود شده و با ممنوعیت سفر به کشورهای تحریم‌کننده مواجه هستند. البته این دو شخصیت روس علیه این اقدام غرب در دادگاه پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

کی‌یف تمام زیر مجموعه‌های Sense Bank را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در لیست تحریم خود قرار داده و موسسه فوربس اوکراین می‌گوید که این اقدام موانع ملی کردن بانک Sense را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌طور کامل برداشته است.

منبع: bloomberg

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array