به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده، نتوانسته است تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. این در حالیست که معاملات آتی فلز گرانبها در روز جمعه (16 تیر) و در پی انتشار گزارش مشاغل ماه ژوئن ایالات متحده که کمتر از حد انتظار بود، به نقطه حساس 1900 دلار نزدیک شد اما از این سطح پایین‌تر نیامد. این گزارش حاکی از تعدیل رفتارهای هاوکیش فدرال رزرو است، البته طی سه هفته آینده اعضای فدرال رزرو بار دیگر برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره دور هم جمع خواهند شد.

قرارداد طلای ماه آگوست در کامکس نیویورک به 1932.50 دلار در هر اونس رسید که 17.35 دلار یا 0.9 درصد در روز افزایش داشت. بالاترین قیمت روز جمعه 1940.90 دلار برای طلای اوت ثبت شد که پایین‌ترین سطح سه ماهه خود را هفته گذشته و در کانال 1900.60 دلار به ثبت رسانیده بود.

قیمت طلا اسپات که بازتاب معاملات فیزیکی شمش است و توسط برخی معامله‌گران بیشتر از معاملات آتی دنبال می‌شود، در روز جمعه (16 تیر) در کانال 1926.90 دلار بود. بالاترین قیمت روزانه 1926.90 دلار با پایین‌ترین سطح سه ماهه هفته گذشته در کانال 1893.01 دلار همخوانی چندانی ندارد.

کریگ ارلام (تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA) گفت، گرچه طلا تحت فشار قرار گرفته، اما توانست بالای 1900 دلار بماند و حتی مقداری از زیان هفته گذشته خود را جبران کند.

پس از انتشار گزارش مشاغل که نشان داد در ماه ژوئن 209000 شغل در بخش غیر کشاورزی اضافه شده است، طلا افزایش یافت که این رقم برای اولین بار در 16 ماه گذشته کمتر از برآوردهای اقتصاددانان بود و نشان دهنده پیشرفت در تلاش فدرال رزرو برای مبارزه با تورم با نرخ‌های بهره بالاتر بود.

فدرال رزرو به دنبال شواهد بیشتری از کاهش تورم

نرخ بیکاری در ژوئن بدون تغییر و در 3.6 درصد باقی ماند، در حالی که دستمزدها نسبت به رشد 0.3 درصدی ماه می افزایش نشان داد و 0.4 درصد بود. مقامات فدرال رزرو گفته‌اند که رشد اشتغال و دستمزدها باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا به طور موثری از بدترین تورمی که ایالات متحده در چهار دهه با آن مواجه شده است، جلوگیری شود.

تورم، که با شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI اندازه‌گیری می‌شود، در ماه می 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد، اما از بالاترین رقم 40 ساله (9.1 درصدی ژوئن 2022) کاهش یافته است.

با وجود تمامی آمارها، هدف فدرال رزرو برای تورم تنها 2 درصد در سال است. از مارس 2022، بانک مرکزی نرخ‌های بهره را 10 بار افزایش داده است که در مجموع 5 درصد به نرخ 0.25 درصدی قبل از همه‌گیری کرونا اضافه کرده است. در حالی که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ خود را در ماه گذشته متوقف کرد، گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد که احتمال دارد روند افزایش نرخ در جلسه 26 ژوئیه فدرال رزرو از سر گرفته شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array