به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سازمان نظارت بر مالی فدرال آلمان (BaFin) آماده طبقه‌بندی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان اوراق بهادار نیست. این آژانس پیشنهاد می‌کند که NFTها بر اساس مورد به مورد (case-by-case) طبقه‌بندی شوند.

در 8 مارس (17 اسفند)، مجله بافین (BaFin) یادداشت توضیحی را در مورد طبقه‌بندی قانونی NFT منتشر کرد. در این مرحله، رگولاتورها یا همان قانون‌گذاران نمی‌دانند که NFTها چگونه معیارهایی را برای در نظر گرفتن اوراق بهادار برآورده می‌کنند. با این حال، در آینده، بافین ممکن است NFTها را به عنوان اوراق بهادار در نظر بگیرد؛ اگر برای مثال، 1000 ان‌اف‌تی شامل همان ادعاهای بازپرداخت (repayment) و بهره (interest) باشد.

با توجه به شرط دیگری، اگر یک NFT حاوی اسناد حقوق بهره‌برداری یا مالکیت، مانند وعده توزیع باشد، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

بیفین

این آژانس یک رویکرد مورد به مورد را برای طبقه‌بندی NFTها به عنوان یک “دارایی رمزارزی (crypto asset)” توصیه می‌کند. اما، طبق گفته بافین، با توجه به عدم امکان مبادله فوری، احتمال اینکه NFTها یک “دارایی رمزارزی” را نشان دهند، حتی کمتر از طبقه‌بندی سرمایه‌گذاری است. فقدان استانداردسازی، NFTها را از وضعیت «پول الکترونیکی (e-money)» در امان می‌گذارد.

با توجه به مشکلات طبقه‌بندی، بافین انتظار ندارد که NFTها با الزامات مجوز قانون نظارت بر خدمات پرداخت مطابقت داشته باشند و به جز موارد جابه‌جایی، که در دسته ابزارهای مالی قرار می‌گیرند، NFTها نیز از نظارت ضد پولشویی بافین عاری هستند. NFTهایی که به طور جداگانه “دارایی‌های رمزارزی” در نظر گرفته می‌شوند باید با نظارت AML مطابقت داشته باشند.

با توجه به پلتفرم متاورس متاجوس (Metajuice)، تقریباً سه نفر از چهار کلکسیونر NFT در پلتفرم آن، NFTها را به دلیل وضعیت، منحصر به فرد بودن و زیبایی‌شناسی خریداری می‌کنند. تنها 13 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که NFTها را می‌خرند تا در آینده آنها را بفروشند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array