به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیش از 765000 دلار توکن غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان بخشی از یک حمله تعویض سیم کارت پروژه گاتر کت گنگ ان‌اف‌تی (Gutter Cat Gang NFT) به سرقت رفته است.

این نقض امنیتی توسط چندین عضو انجمن NFT حوالی ساعت 20:00 به وقت UTC در تاریخ 7 جولای (16 تیر) مطرح شد، گاتر میچ (Gutter Mitch)، بنیان‌گذار گاتر کت گنگ، هشداری را در توییتر ارسال کرد: “توییتر ما به خطر افتاده است، لطفاً با هیچ پیوندی تعامل نکنید.”

— گاتر میچ (@GutterMitch) 7 جولای 2023

در کنار حساب رسمی گاتر کت گنگ، یکی از بنیان‌گذاران، گاتر ریک (Gutter Ric) نیز هک شد.

هکرها از این حساب‌ها برای به اشتراک گذاشتن لینک‌هایی به نسخه محدود جعلی کفش‌های ورزشی Gutter Cat Gang NFT استفاده کردند که اساساً کیف پول‌های گرم افراد را با کلیک کردن بر روی آن‌ها تخلیه می‌کرد.

برای اینکه لینک‌های ساختگی مشروع‌تر به نظر برسند، توییت‌ها شامل برند اخیر گاتر کت گنگ و تصاویری از کفش‌های کتانی این پروژه با مشارکت پوما و ستاره NBA/Charlotte Hornets LaMelo Ball بود.

در پاسخ به موضوع گاتر میچ، بازرسی برجسته بلاکچین ZachXBT اظهار داشت که تیم از طریق یک حمله تعویض سیم‌کارت هک شده است، زیرا او اقدامات امنیت سایبری تیم را زیر سوال می‌برد.

گنگ

در یک موضوع جداگانه، ZachXBT دو قربانی این حمله را مطرح کرد، یکی از آنها یک بورد ایپ یات کلاب Bored Ape Yacht Club) NFT) به ارزش 65913 دلار را با قیمت‌های فعلی از دست داد و دیگری به ارزش 700000 دلار NFT از مجموعه‌ای از مجموعه‌های بلو چیپ را از دست داد.

گاتر دان، یکی از بنیان‌گذاران گاتر کت گنگ، با ارائه به‌روزرسانی در مورد این موضوع، اظهار داشت: “ما با توییتر کار می‌کنیم تا دوباره به حساب‌های توییتر مرتبط با گاتر دسترسی پیدا کنیم.”

او نوشت: «ما عمیقاً با همه کسانی که تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته‌اند، همدردی می‌کنیم و می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و با مجریان قانون برای بررسی هک و نقض امنیتی کار می‌کنیم.

— گاتر دن (@gutterdan_) 7 جولای 2023

در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد که حساب‌ها هنوز در معرض خطر هستند.

گاتر کت گنگ در اواسط سال 2021 (1400) راه‌اندازی شد و از 3000 آواتار کارتونی منحصر به فرد گربه NFT تشکیل شده است. طبق ان‌اف‌تی پرایس فلور (NFT Price Floor)، در زمان نگارش مقاله، قیمت کف فعلی روی 0.5 اتر است که تقریباً 615 درصد از هزینه اولیه افزایش یافته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array