به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هشتمین کنفرانس اوپک با عنوان « انتقال انرژی پایدار و فراگیر» برگزار شد و به بررسی وضعیت فعلی انرژی جهانی، امنیت انرژی و نوآوری پرداخت.

اعضای گروه تولیدکنندگان نفت اوپک در وین برای بحث در مورد میزان تولید آتی انرژی دیدار کردند و از سوی دیگر اعمال فشار به جهت کاهش سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را رد کردند.

هیثم الغیس دبیرکل اوپک در این کنفرانس گفت: ما باید هر کاری که می‌توانیم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام دهیم اما تولید انرژی نباید کاهش یابد.

وی افزود: تصور غلطی در مورد کاهش تولید انرژی و کاهش سرمایه‌گذاری در نفت و گاز وجود دارد. ما موافق این اقدام نیستیم. ما معتقدیم که همه منابع انرژی از جمله منابع تجدیدپذیر، در آینده مورد نیاز خواهند بود و هیچ شکلی از انرژی که بتواند به تنهایی پاسخگوی نیاز جهانی باشد، وجود ندارد.

نکته دیگری که در این اجلاس مطرح شد، زمانبری انتقال به سمت انرژی‌های پاک بود. در این راستا پروفسور «گرهارد تونهاوزر» رئیس TDE Group Limited عنوان کرد که این پروسه انتقال به انرژی‌های پاک ممکن است 50 سال طول بکشد.

این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده، کاهش تولید نفت خود را تا یک میلیون بشکه در روز تمدید می‌کند تا قیمت‌های بازار را افزایش دهد، در حالی که روسیه اعلام کرد که صادرات خود را در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

این اقدامات جدیدترین اقداماتی است که توسط تولیدکنندگان بزرگ برای تثبیت قیمت‌ها در مواجهه با نوسانات بالای بازار، عواقب طولانی مدت حمله روسیه به اوکراین و بهبود اقتصادی متزلزل چین انجام شده است.

شایان ذکر است که تولید در گذشته چندین بار کاهش یافته است اما حتی یک بار هم این امر منجر به افزایش قیمت نشده است. بنابراین، به نظر می‌رسد که کشورهای تولیدکننده نفت اکنون به ایده‌های جدید نیاز دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: euronews

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array