به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقره به تثبیت در میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) ادامه می‌دهد. بازار نقره در ساعات اولیه روز جمعه (16 تیر) اندکی عقب‌نشینی کرد، اما از آنجایی که آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی کمتر از حد انتظار بود، دلار آمریکا کمی افت کرد و در نتیجه بازار را دوباره بالا برد و صعودی کرد. با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که ما در اطراف EMA 200 روزه هستیم و اساساً تغییر چندانی در بازار صورت نگرفته است.

گرچه گزارش مشاغل تا حدودی بر شاخص دلار و نتیجتاً بازار فلزات گرانبها اثر گذاشت، اما اگر خوب دقت کنیم متوجه می‌شویم که دستمزد ساعتی اندکی تغییر کرده است، بنابراین برای ارزیابی تاثیر آمارها بر بازار باید تا انتشار کامل گزارش و جزئیات آن صبر کنیم.

ما در حال حاضر بین شاخص‌های متحرک نمایی 200 روزه و متحرک نمایی 50 روزه قرار داریم، که معمولاً به این معنی است که ما در حال حرکت رفت و برگشتی هستیم. اگر بتوانیم متحرک نمایی 50 روزه را به سمت بالا ببریم، می‌توانیم به منطقه 24.25 دلاری نگاه کنیم، شاید حتی بازار تا سطح 25 دلار افزایش یابد. از سوی دیگر، اگر به عقب برگردیم و به زیر سطح 22.33 دلار برسیم، حرکت احتمالی نقره تا سطح 22 دلار محتمل است.

هر گونه شکست به زیر این سطح امکان حرکت به سطح 20 دلار را باز می‌کند زیرا ما از متحرک نمایی 200 روزه، سطح فیبوناچی 61.8% و البته سطح 22 دلاری مهم از نظر روانی و ساختاری عبور کرده‌ایم. به عبارت دیگر فشار منفی زیادی وارد بازار خواهد شد. هرچند در کوتاه‌مدت، من پیش‌بینی می‌کنم که ما به حرکت رفت و برگشتی خود ادامه دهیم، که نشان می‌دهد در حال حاضر روند بازار مشخص نیست، اما مطمئناً به نظر می‌رسد که خریداران در حال ارزیابی برای ورود به بازار هستند.

بررسی هفتگی قیمت نقره

نقره در طول هفته معاملاتی به عقب و جلو رفته است، زیرا به نظر می‌رسد که پشت متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) گیر کرده است. همچنین شایان ذکر است که سطح فیبوناچی 61.8 درصد حمایت خوبی ارائه کرده است، و بنابراین جالب است که ببینیم آیا این حمایت ادامه خواهد یافت یا خیر. سطح 22 دلاری که در زیر آن قرار دارد، حمایت روانی بزرگی است، و شکستن به زیر آن سطح و سپس شکستن بازار به زیر میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (EMA 200)، شاید بازار را به سطح 20 دلار سوق دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array