به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اعلامیه 5 جولای (14 تیر) تیم توسعه صرافی، dYdX یک شبکه آزمایشی عمومی از “v4” خود راه‌اندازی کرده است. این مورد نشان‌دهنده تکمیل «milestone 4» از 5 مورد است و راه را برای راه‌اندازی شبکه اصلی v4 در آینده هموار می‌کند.

انتظار می‌رود نسخه 4 پس از پیاده‌سازی در شبکه اصلی، امکان عدم تمرکز کامل صرافی را فراهم کند.

صرافی dYdX بر روی شبکه‌های اتریوم و StarkEx ساخته شده است. از آنجا که نگهداری وجوه کاربران را بر عهده نمی‌گیرد، به طور کلی یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در نظر گرفته می‌شود. با این حال، دارای یک دفتر سفارش متمرکز و موتور تطبیقی است که به سازندگان بازار اجازه می‌دهد تا سفارشات محدود را ثبت کنند. این در تضاد با DEX‌های سازنده بازار خودکار مانند یونی‌ سوآپ (Uniswap) است که از الگوریتم‌های قیمت گذاری زنجیره‌ای برای مطابقت با خریداران و فروشندگان استفاده می‌کنند.

نسخه چهار dYdX این دفترچه سفارش متمرکز و موتور تطبیق را حذف می‌کند و صرافی را کاملاً غیرمتمرکز می‌کند، اما بدون تکیه بر یک بازارساز خودکار است. طبق مستندات پروتکل، این کار را با اجرای بخش‌هایی از برنامه در یک شبکه dYdX جداگانه با اعتباردهنده‌های خاص خود انجام می‌دهد و اجازه می‌دهد تا دفترچه سفارش در زنجیره ذخیره شود.

طبق این اطلاعیه، کاربران می‌توانند از ساعت 5 بعد از ظهر UTC در تاریخ 5 جولای، از وجوه تست نت (testnet) درخواست کنند تا برنامه را امتحان کنند و به آنها امکان انجام معاملات مجازی، مشاهده سود و زیان و انجام سایر عملکردهای اساسی صرافی را می‌دهد. توانایی آزمایش پل زدن از یک شبکه به شبکه دیگر هنوز اجرا نشده است، اما «در طول شبکه آزمایشی عمومی» ارائه خواهد شد.

dYdX

پس از تکمیل مرحله شبکه آزمایشی، تیم پروتکل قصد دارد پنجمین نقطه عطف نقشه راه را پیاده‌سازی کند که استیبل کوین‌ها را در dYdX ادغام می‌کند و پشتیبانی از ارتباطات بین بلاکچینی کازماس (Cosmos) را اضافه می‌کند تا کاربران کازماس به برنامه دسترسی داشته باشند. انتظار می‌رود نسخه چهار پس از تکمیل این نقطه عطف نهایی راه‌اندازی شود.

صرافی dYdX در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که خدمات خود را در کانادا به دلیل مشکلات نظارتی متوقف می‌کند. در سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، برای کاربران جدیدی که اثبات می‌کردند که ربات نیستند، پاداش 25 دلاری ارائه کرد که باعث مخالفت طرفداران حریم خصوصی شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array