به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در تازه‌ترین اظهار نظر خود در آخرین جلسه استماع سنا بار دیگر تأکید کرد که اتریوم (ETH) و استیبل کوین‌ها کالاهایی هستند که باید زیر نظر این کمیسیون قرار بگیرند.

سناتور کرستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand) در جلسه استماع کشاورزی سنای روز 8 مارس (17 اسفند) از روستین بهنام (Rostin Behnam) در مورد دیدگاه‌های متفاوت این نهاد تنظیمی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پس از مصالحه کمیسیون معاملات آتی کالا در سال 2021 با ناشر استیبل کوین تتر سؤال کرد. بهنام در پاسخ گفت:

«با وجود چارچوب نظارتی مربوط به استیبل کوین‌ها، از نظر من، آنها کالا خواهند بود.»

وی افزود: «برای تیم اجرایی ما و کمیسیون بورس و اوراق بهادار مشخص بود که استیبل کوین تتر، نوعی کالا است. در گذشته، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) ادعا کرده بود که دارایی‌های دیجیتالی خاصی مانند اتر، بیت کوین و تتر (USDT) کالا هستند. نمونه این اقدام در متن شکایتی بود که این کمیسیون علیه سم بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی اف تی ایکس (FTX) در اواسط ماه دسامبر تنظیم کرد.

استیبل کوین

بهنام در پاسخ به این سؤال که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در جلسه استماع سنا چه مدرکی برای به دست آوردن امتیاز نفوذ نظارتی بر اتر ارائه می‌کند، گفت: اگر این کمیسیون به شدت احساس نمی‌کرد که این دارایی نوعی کالا است، هرگز «اجازه نمی‌داد» محصولات آتی اتر در کارگزاری‌های CFTC لیست شود.

«اگر چنین کاری را بدون پشتیبانی قوی قانونی برای حمایت از ادعای کالا بودن این دارایی انجام دهیم، با خطر دادرسی و ریسک اعتباری آژانس روبرو می‌شویم.»

ظاهراً این اظهار نظر، دیدگاه گاهاً متزلزل بهنام در مورد طبقه‌بندی اتر را تقویت کرده است. او در ماه نوامبر سال گذشته (آبان) در طی یک رویداد در دانشگاه پرینستون با کنار گذاشتن اتریوم گفت که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که می‌توان آن را به عنوان یک کالا در نظر گرفت. تنها یک ماه قبل از آن، وی ادعا کرده بود که اتر نیز می تواند به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود.

گفتنی است که جدیدترین اظهارات بهنام به نوعی برخلاف دیدگاه مدیرعامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، یعنی گری گنسلر است؛ چرا که وی روز 23  فوریه (4 اسفند) در مصاحبه‌ای با مجله نیویورک ادعا کرده بود که “همه چیز غیر از بیت کوین” نوعی اوراق بهادار است. البته این ادعا توسط چندین تن از وکلای ارزهای دیجیتال رد شد.

بدون تردید، وجود دیدگاه‌های متفاوت میان نهادهای قانون‌گذار بازار می‌تواند زمینه را برای درگیری فراهم کند، زیرا هر یک برای به دست گرفتن کنترل نظارتی صنعت کریپتو رقابت می‌کنند. در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با استفاده از اختیارات خود علیه پلتفرم ناشر استیبل کوین پاکسوس (Paxos) گفت که ممکن است با این ادعا که استیبل کوین بایننس یو اس دی (BUSD) یک اوراق بهادار ثبت نشده است، از این شرکت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران شکایت کند.

تقریباً در همان زمان، این رگولاتور با اقدامی مشابه، ترافرم لبز (Terraform) را هدف قرار داد و استیبل کوین الگوریتمی آن با نام ترا یو اس دی کلاسیک (USTC) را یک اوراق بهادار نامید. در آن زمان، گابریل شاپیرو (Gabriel Shapiro)، مشاور عمومی دلفی لبز (Delphi Labs)، مدعی شد که این اقدام می‌تواند «نقشه‌ راهی» باشد برای اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار بفهمد به چه نحو دادخواست‌های آینده را در برابر سایر صادرکنندگان استیبل کوین ساختاربندی کند.

گفتنی است که سرکوب‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار در زمینه رمزارزها او را از خط مقدم این صنعت دور کرده است. به عقیده  جرمی آلیر (Jeremy Allaire)، مؤسس و مدیر عامل شرکت سیرکل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نمی‌تواند نهاد تنظیم‌کننده استیبل کوین‌ها باشد و این بخش باید تحت نظارت یک رگولاتور بانکی درآید.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array