به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که شبکه اجتماعی توییتر روزبه‌روز درحال اعمال محدودیت‌های شدیدتر و از دست دادن کاربران خود است، رقبای آن مانند Mastodon و BlueSky در حال بهبود خدمات و جذب همین کاربران هستند.

پلتفرم اوپن‌سورس جایگزین Mastodon، به‌تازگی نسخه جدید و بهبودیافته‌ای از اپلیکیشن خود را منتشر کرده است.
این شبکه اجتماعی با بهره‌گیری از زبان طراحی Material You محصولی از گوگل، به‌صورت کلی ظاهر و ساختار اپلیکیشن اندروید خود را بازسازی کرده است.

مؤسس و مدیرعامل Material You، یوجن راچکو، اخبار این تغییرات را به انتشار پستی در بلاگ رسمی این کمپانی اطلاع‌رسانی کرد. به‌تازگی شبکه اجتماعی Mastodon جمعاً در اپلیکیشن‌های موبایلی خود، نسخه وب و بخش‌های واسطه موفق به کسب 1.4 میلیون کاربر ماهانه فعال شده است.

این آمار نسبت به گذشته حدود 19% افزایش یافته است، اما هنوز نسبت به بازه اوج محبوبیت Mastodon، یعنی زمانی که ایلان ماسک درحال تصاحب توییتر بود، کمتر است. در اواخر سال میلادی گذشته، این شبکه اجتماعی موفق به جذب 2.5 میلیون کاربر فعال ماهانه شده بود.

امروز راچکو اعلام کرد که نرخ کاربران فعال این پلتفرم در دو روز آخر هفته (شنبه و یکشنبه) حدود 294 هزار نفر افزایش یافته، افزایشی که به لطف مشکلات اخیر توییتر اتفاق افتاده است.

Mastodon

امکانات نسخه جدید اندرویدی Mastodon

به گفته راچکو، نسخه جدید اپلیکیشن اندرویدی شامل ویژگی‌های زیادی برای شخصی‌سازی تجربه کاربری کاربران در بخش تنظیمات است؛ ویژگی‌هایی مانند تغییر زبان پیش‌فرض برای تولید محتوا، تنظیم تایمر برای افزودن متن جایگزین و غیره.

همچنین کاربران اندرویدی قادر به مشاهده اطلاعات تکمیلی و قوانین سروری که به آن متصل هستند نیز می‌باشند. شبکه اجتماعی Mastodon یک پلتفرم غیرمتمرکز است که کاربران از طریق متصل شدن به یک سرور که خود آن تحت مدیریت ادمین مخصوص خود و نظارت یک سرور دیگر است، به آن دسترسی می‌یابند.

همچنین بخش پروفایل کاربری در نسخه جدید اپلیکیشن Mastodon ارتقاءیافته و محتواهایی که در گذشته نمایش داده نمی‌شدند، از این پس در دسترس خواهند بود. محتواهایی مانند پست‌های پین شده، هشتگ‌های اختصاصی و کاربران تأییدشده.

علاوه‌براین، کاربران Mastodon می‌توانند از این پس با تعریف کردن کلیدواژه و عبارات مخصوص و اعمال فیلتر، نتایج صفحه اصلی خود را شخصی‌سازی کنند. همچنین امکان توقف موقتی ارسال نوتیفیکیشن به کاربران در زمان استراحت نیز در این نسخه تعبیه شده است.

تغییر بعدی این نسخه جدید، نحوه احرازهویت کاربران است. کاربران می‌توانند با افزودن یک لینک مخصوص در وبسایت خود که کاربران را به پروفایل Mastodon هدایت می‌کند، اکانت کاربری Mastodon خود را احراز هویت کنند. این اقدام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی یک “تیک آبی” به کاربران اهدا نمی‌کند؛ بلکه در سطح گسترده‌تری در وب هویت آنان را مورد تأیید قرار می‌دهد.

نسخه اندرویدی جدید Mastodon هم‌اکنون در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس کاربران است.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array