به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن Threads، ساخت کمپانی متا، رسماً در فروشگاه اپ‌استور قرار گرفته و زمان عرضه رسمی آن به کاربران، روز 6 جولای (15) تیر درنظر گرفته شده است. به‌تازگی این اپلیکیشن موقتاً در فروشگاه گوگل‌پلی نیز قرار گرفته بود که همین نشان از انتشار قریب‌الوقوع آن داشت.

با درنظر گرفتن جنجال‌های چند روز اخیر در توییتر و مهاجرت گسترده کاربران این شبکه اجتماعی به پلتفرم‌های مشابه مانند Bluesky، Post و Mastodon؛ اینستاگرام زمان بسیار خوبی را برای ارائه پلتفرم جایگزین خود برگزیده است.
البته Threads نسبت به دیگر رقبای خود دارای مزایایی است و در بعضی جنبه‌ها نسبت به آنها برتری دارد، زیرا به‌جای بنا کردن یک شبکه اجتماعی از پایه، این پلتفرم از داده‌های اینستاگرام استفاده کرده و اطلاعات شخصی هر کاربر (یوزرنیم، فالوورها و فالویینگ‌ها و غیره) را برای شروع در اختیار کاربران می‌گذارد.

در شرح اپلیکیشن Threads در اپ‌استور نوشته شده: “پلتفرم Threads مکانی است که جوامع مختلف برای بحث و بررسی مسائل مختلف گرد هم می‌آیند. کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه با تولیدکنندگان محتوای موردعلاقه خود در ارتباط باشند و ایده‌ها، قصه‌ها، نظرات و نوآوری خود را با جهان به اشتراک بگذارند.”

Threads

انتشار به‌موقع اپلیکیشن Threads

با اینکه پلتفرم Threads به‌صورت موازی و یکپارچه با اینستاگرام فعالیت خواهد کرد، اما اپلیکیشن مستقل خود را نیز خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از سازوکار این شبکه اجتماعی در دسترس نیست، اما با توجه به تصاویر پیش‌نمایش این اپ، کاربران می‌‌توانند برای پست‌های مدنظر خود کامنت گذاشته و آنها را لایک و بازنشر نمایند.
همچنین امکان محدود کردن دسترسی کاربران برای پاسخ‌ به پست‌ها نیز در این اپ وجود دارد.

رونمایی و عرضه رسمی قریب‌الوقوع اپ Threads در تابستان 2023 از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد. تنها نکته عجیب اینجاست که سخنگوی رسمی متا این اپ را “غیرمتمرکز” توصیف کرده، درحالی‌که بستر آن در اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی “بسیار متمرکز” است.

اپلیکیشن‌های جانبی تولید شده توسط کمپانی متا همیشه عملکرد خوبی نداشته‌اند. در سال‌های گذشته بسیاری از پروژه‌های پیشین این کمپانی مانند اپلیکیشن‌های tbh، Super، Neighborhoods، Tuned،Campus، Sparked و غیره کنسل و برای همیشه تعطیل شده‌اند.

اما زمان‌بندی متا برای عرضه رسمی اپلیکیشن Threads فوق‌العاده است؛ درست در بازه‌ای که کاربران کلافه و عصبانی توییتر به‌دنبال محلی جایگزین برای فعالیت هستند.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array