به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برد اسمیت، رئیس کمپانی مایکروسافت در سفر خود به اروپا درباره تکنولوژی هوش مصنوعی و جایگاه آن در نسل بشر امروزی سخن گفته است.

به گفته اسمیت، “هوش مصنوعی تهدیدی برای نسل بشر محسوب نمی‌شود و افراد جامعه باید تعیین‌کننده حد و مرز امنیتی برای آن باشند”. همچنین او باور دارد در زمان ظهور یک تکنولوژی جدید و کاربردی مانند هوش مصنوعی، قانون‌گذاری‌ها باید به‌صورت یک همکاری جمعی جهانی صورت گیرد.

اسمیت گفت: “ما نیازمند قوانینی هستیم که تکنولوژی هوش مصنوعی را تحت کنترل انسان‌ها قرار دهد.”
رئیس مایکروسافت ادامه داد: “ما قادر به انجام چنین کاری هستیم، و دقیقاً الان زمان مناسب برای متحد شدن و همکاری با یکدیگر است. با تدوین قوانین چندجانبه و فراگیر، می‌توانیم تضمین کنیم که هوش مصنوعی خطری برای انسان‌ها محسوب نمی‌شود.”

مایکروسافت

نقش مایکروسافت در تعیین سرنوشت هوش مصنوعی

اسمیت در تور سفرهای اروپایی خود برای مذاکره با اتحادیه اروپا در زمینه تدوین قوانین مناسب تکنولوژی هوش مصنوعی با خبرگزاری یورونیوز سخن گفت.

اسمیت گفت تا این لحظه کمپانی مایکروسافت با قوانین و خط فکری اتحادیه اروپا درباره هوش مصنوعی مشکلی نداشته است و حتی “از آن نفع برده است”؛ اما وقتی بحث از نظارت جهانی بر این مسئله به‌وجود می‌آید، همکاری و اتحاد بیشتری برای تضمین اینکه هوش مصنوعی از کنترل انسان‌ها خارج نشود، نیاز است.

رئیس کمپانی مایکروسافت در این باره گفت: “این مسئله‌ای بسیار واقع‌گرایانه و حتی ضروری است که خواهان ایجاد نظارت جهانی بر چنین تکنولوژی‌ای باشیم. به عقیده من دولت‌ها باید با همکاری یکدیگر و تمرکز لازم، از پایه به این مسئله رسیدگی کنند.”

برای اولین بار در تاریخ بشریت، اتحادیه اروپا یک لایحه‌ جدید در حوزه هوش مصنوعی را به جهان معرفی کرده و مؤسسه‌های مختلف اروپایی درحال حاضر در حال بحث و بررسی درباره‌ این مسئله سرنوشت‌ساز و مهم می‌باشند.
این لایحه‌ جدید هوش مصنوعی اوایل ماه جاری میلادی به تأیید اولیه‌ اعضای پارلمان اروپا رسیده است.

منبع: Euronews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array