به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هات ایت ماینینگ (Hut 8 Mining) با تقاضای جدیدی برای هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با کارایی بالا مواجه است، زیرا به نظر می‌رسد حدود 6400 دکل در حال جابجایی از سایت غیرفعال نورث بی (North Bay) در انتاریو (Ontario) کانادا را تجدید انرژی کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، هات 8 در یک نبرد حقوقی مداوم با تامین کننده انرژی شخص ثالث خود ولیدیس پاور (Validus Power) بر سر عدم انجام تعهدات قراردادی است. عملیات در تاسیسات استخراج از نوامبر 2022 (آبان 1401) به حالت تعلیق درآمده است.

هات 8 در مکاتبه با کوین تلگراف از اظهار نظر در مورد روند پرونده قضایی خودداری کرد، اما تأیید کرد که 6400 ماینر به تگزاس منتقل می‌شوند، زیرا شرکت به دنبال بازگرداندن تجهیزات غیرفعال خود به صورت آنلاین است.

این شرکت انتظار دارد که این دسته خاص از ماینرها تا پایان جولای 2023 (تیر 1402) عملیاتی شود و 600 پتاهش (petahashes) در ثانیه از ظرفیت عملیاتی را فراهم کند و مجموع هش ریت نصب شده هات 8 را به 3.2 اگزاهش در ثانیه برساند.

قرارداد میزبانی سه ماهه برای 6400 ماینراز نورث بی با هات 8 توافق شده است. هات 8 قبلاً 988 ماینر را از نورث بی به مدیسن هت (Medicine Hat) خود در آلبرتا، کانادا، در مارس 2023 (اسفند 1401) منتقل کرد.

جیمی لوورتون (Jaime Leverton)، مدیر عامل هات 8 همچنین به شرایط فعلی اکوسیستم استخراج ارزهای دیجیتال با توجه به شرایط سخت بازار که برای حدود 18 ماه حاکم بوده است، اشاره کرد:

“این صنعت طی چند ماه گذشته به خوبی رونق گرفته است و ما شتاب بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود، شاهد بوده‌ایم، تا حدی به دلیل پیروی برخی از همتایان ما در فضاهای محاسباتی HPC و هوش مصنوعی است.”

هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا همچنان توجه و سرمایه گذاری را به خود جلب می‌کنند. شرکت‌هایی مانند هوش مصنوعی اینفلکشن (Inflection) مبتنی بر پالو آلتو 1.8 میلیارد دلار به رهبری مایکروسافت و انویدیا (Nvidia) جمع‌آوری کردند و بخشی از سرمایه‌گذاری برای ساخت یک خوشه گرافیکی انویدیا H100 Tensor با ظرفیت 22000 در نظر گرفته شد.

هات 8 همچنین شروع به استقرار زیرساخت‌های خود برای تامین انرژی خدمات و راه‌حل‌های خارج از عملیات متمرکز بر استخراج بیت‌کوین خود کرده است.

لوورتون توافق پنج ساله جدیدی را برای ارائه زیرساخت‌های کامپیوتری و خدمات میزبانی به مرجع بهداشت داخلی بریتیش کلمبیا و همچنین مطالعه انجام شده با شرکت هوش مصنوعی مولد سه بعدی XYZ هوش مصنوعی را مطرح کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array