به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) قوانین جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال با تمرکز بر حمایت از سرمایه‌گذاران صادر کرده است.

دستورالعمل‌های جدید از ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال می‌خواهد تا هشدارهای کافی برای مطرح کردن خطرات مرتبط با معامله ارزهای دیجیتال ارائه دهند. همه پلتفرم‌ها باید پیامی را نشان دهند که به شرح زیر باشد:

“ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارند. لطفاً خطرات ارزهای دیجیتال را به طور کامل مطالعه و درک کنید، زیرا ممکن است کل مبلغ سرمایه گذاری را از دست بدهید.”

پیام هشدار باید به وضوح قابل مشاهده باشد و قبل از اینکه مشتریان بتوانند از خدمات استفاده کنند، اپراتور تجاری باید ترتیبی دهد که کاربران رضایت خود را اعلام کنند و خطرات آن را بپذیرند.

به غیر از سلب مسئولیت ریسک‌های تجاری، دستورالعمل‌های جدید همچنین ارائه دهندگان خدمات را از استفاده از وجوه مشتریان برای وام دادن یا سرمایه گذاری منع می‌کند.

SEC تایلند خدمات وام‌دهی رمزارزی را ممنوع کرده است، بنابراین پلتفرم‌های رمزارزی را از ارائه هر گونه بازگشتی به ارزهای دیجیتال سپرده شده توسط مشتریان منع کرده است. هدف SEC افزایش محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر خطرات خدمات وام است. مقررات جدید قرار است از 31 جولای 2023 (9 مرداد 1402) اجرایی شود.

بحث در مورد مقررات جدید برای حمایت از سرمایه‌گذاران در 1 سپتامبر 2022 (10 شهریور 1401) آغاز شد؛ یعنی زمانی که SEC نیاز به هشدارهای امنیتی توسط اپراتورهای تجاری ارزهای دیجیتال برای افشای خطرات معامله ارزهای دیجیتال را تأیید کرد.

قوانینی که اپراتورهای تجاری دارایی‌های دیجیتال را از ارائه خدمات یا حمایت از خدمات دریافت سپرده و وام منع می‌کند، در جلساتی در 1 دسامبر 2022 (10 آذر 1401) و 11 می 2023 (21 اردیبهشت 1402) مورد بحث قرار گرفت.

قوانین جدید حمایت از سرمایه‌گذاران پس از یک بحران گسترده وام دهی کریپتو در بازار نزولی 2022 آمده است. چندین شرکت وام دهنده کریپتو که میلیاردها سپرده مشتریان را با وعده بازدهی کلان جمع آوری کردند، در بازار نزولی سقوط کردند. شرکت‌های وام‌دهی پیشرو، از جمله سلسیوس و بلاکفای، اعلام ورشکستگی کردند و در نتیجه پول سرمایه‌گذاران در روند ورشکستگی گیر کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array