به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که هیچ چیز جدیدی در تحمیل استانداردهای ضد پولشویی (AML) بر رمزارزها وجود ندارد، دولت هند تصمیم گرفته است تا همه طرف‌های ذینفع را از الزام به رعایت قانون ملی AML مطلع کند.

در 7 مارس (16 اسفند)، روزنامه هند اطلاعیه‌ای از وزارت دارایی منتشر کرد که طیف وسیعی از تراکنش‌های رمزارزی را مشمول قانون جلوگیری از پول‌شویی (PLMA) 2002 – یعنی مبادله، انتقال، حفظ و مدیریت دارایی‌های مجازی می‌کرد. خدمات مالی مربوط به عرضه و فروش دارایی‌های مجازی توسط ناشر نیز تحت PMLA قرار می‌گیرد.

در این اطلاعیه جزئیات زیادی ارائه نشده است، اما PMLA مؤسسات مالی را موظف می‌کند تا سابقه تمام تراکنش‌های ده سال گذشته را حفظ کنند، در صورت درخواست، این سوابق را در اختیار مقامات قرار دهند و هویت همه مشتریان را تأیید کنند.

 

تمام مشاغل ارزهای دیجیتال در کشور تحت تحریم PMLA قرار خواهند گرفت.
این گام خوبی برای تنظیم و قانون‌گذاری صنعت کریپتو در هند است.
این امر همچنین تضمین می‌کند که همه مشاغل ارز دیجیتال باید احراز هویت (KYC) لازم، نظارت بر تراکنش و غیره را به عنوان بخشی از فرآیند خود انجام دهند.

— (@NischalShetty) 8 مارس 2023

 

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران در سراسر جهان استانداردهای AML را برای رمزارزی سخت‌تر می‌کنند، این اعلان شرایط شرکت‌های رمزارزی در هند را پیچیده‌تر خواهد کرد، هرچند در سال های اخیر چندان راحت نبوده است. از مارس 2022 (اسفند 1400)، بر اساس قوانین مالیاتی اصلاح شده، دارایی‌های دیجیتال و نقل و انتقالات مشمول مالیات 30 درصدی هستند.

هند

حجم معاملات در صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال در سراسر هند طی 10 روز پس از سیاست مالیاتی جدید 70 درصد و در سه ماه آینده تقریباً 90 درصد کاهش یافت. سیاست مالیاتی سفت و سخت، معامله‌گران کریپتو را به سمت صرافی‌ها سوق داد و پروژه‌های نوپای کریپتو را مجبور کرد تا به خارج از هند بروند.

در فوریه 2023 (بهمن 1401)، مقامات هندی با ممنوعیت پیشگیرانه تبلیغات کریپتو و حمایت مالی در لیگ محلی کریکت زنان، بار دیگر موضع سخت خود را در مورد ارزهای دیجیتال نشان دادند. این به دنبال محرومیت قبلی برای لیگ برتر کریکت مردان بود که در سال 2022 معرفی شد.

در سال 2023، در حالی که اولین ریاست هند بر گروه 20 را جشن می‌گرفت، وزیر دارایی این کشور، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، از تلاش‌های بین‌المللی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال خواستار شد. او خواستار یک تلاش هماهنگ برای ایجاد و درک پیامدهای مالی کلان شد که می‌تواند برای اصلاح مقررات ارزهای دیجیتال در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array