به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به عنوان بخشی از تعهد مستمر هنگ کنگ برای پذیرش مگاترند (megatrend) توسعه وب 3، گروهی متنوع از مقامات صنعتی و دولتی را برای نظارت بر پیشرفت وب3 در منطقه ایجاد کرده است.

بر اساس بیانیه 30 ژوئن (9 تیر)، دولت هنگ کنگ یک کارگروه متشکل از 15 شرکت کننده در صنعت و 11 مقام دولتی کلیدی برای نظارت بر توسعه وب 3، با تمرکز ویژه بر ارتقای رشد آن به روشی اخلاقی تشکیل داده است. در این بیانیه آمده است:

“وزیر مالی در بودجه 2023-2024 تأسیس گروه ویژه برای ارائه توصیه‌هایی در مورد توسعه پایدار و مسئولانه وب 3 در هنگ کنگ اعلام کرده است.

دولت تشکیل کارگروهی برای ترویج توسعه وب 3 را اعلام کرده است.”
— اخبار دولت هنگ کنگ SAR (@newsgovhk) تاریخ 30 ژوئن 2023

پل چان (Paul Chan)، وزیر مالی هنگ کنگ گفت که این کارگروه هدف هنگ کنگ را برای پیشرو بودن در بخش وب 3 بیشتر خواهد کرد.

چان اظهار داشت: “هنگ کنگ به دنبال رهبری و هدایت اکتشاف و توسعه نوآورانه، ایجاد مدل‌های کاربردی جدید بیشتر و تلاش برای گرد هم آوردن شرکت‌های درجه یک و استعدادها در عرصه برای ایجاد یک اکوسیستم پر رونق است.”

“با گردهمایی رهبران و متخصصان در بخش‌های درگیر توسط گروه ویژه، من معتقدم توصیه‌های ارزشمند آنها به هنگ کنگ کمک می‌کند تا به یک هاب وب 3 تبدیل شود.”

همچنین تاکید شد که بازار به بیانیه سیاست دولت هنگ کنگ در مورد توسعه دارایی‌های مجازی که در اکتبر 2022 (مهر 1401) منتشر شد، پاسخ مثبت نشان داده است.

در 20 مارس (29 اسفند 1401)، کوین تلگراف گزارش داد که بیش از 80 شرکت مرتبط با دارایی‌های مجازی از زمان انتشار این بیانیه علاقه خود را برای تثبیت حضور در هنگ کنگ ابراز کرده‌اند.

دولت هنگ کنگ اخیراً این منطقه را به عنوان مکانی جذاب برای شرکت‌های رمزارزی معرفی کرده است.

در 10 ژوئن (20 خرداد 1402)، جانی نگ (Johnny Ng)، یکی از اعضای شورای قانون‌گذاری هنگ کنگ، در توییتر از تمام پلتفرم‌های معامله دارایی مجازی جهانی دعوت کرد تا به هنگ کنگ بیایند و برای مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی درخواست دهند.

او به طور خاص به کوین بیس اشاره کرد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده چند روز قبل در 6 ژوئن (16 خرداد) اقدام قانونی علیه صرافی انجام داد.

“بدینوسیله از همه اپراتورهای معامله دارایی مجازی جهانی از جمله کوین بیس دعوت می‌کنم تا برای استفاده از پلتفرم‌های تجاری رسمی و برنامه‌های توسعه بیشتر به هنگ کنگ بیایند. لطفاً با من تماس بگیرید و من خوشحالم که هر گونه کمکی ارائه کنم.”

— جانی نگ (@Johnny_nkc) 10 ژوئن 2023

این امر پس از آن صورت گرفت که کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) در 23 می (2 خرداد) اعلام کرد که به زودی به پلتفرم‌های دارای مجوز اجازه می‌دهد تا نیاز سرمایه گذاران خرد را تامین کنند.

همچنین بیان شد که اپراتورهای پلتفرم‌های معامله دارایی مجازی که مایل به رعایت دستورالعمل‌های پیشنهادی SFC هستند، تشویق می‌شوند تا درخواست‌های مجوز را ارسال کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array