به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس (Bittrex) درخواستی برای رد اختلاف حقوقی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده است.

بیترکس در پرونده اخیر دادگاه خود استدلال می‌کند که SEC صلاحیت تنظیم ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار را ندارد، مگر اینکه به صراحت توسط کنگره اعطا شود. این ادعا تفسیر SEC از مقررات موجود اوراق بهادار را به چالش می‌کشد و به دنبال ایجاد یک چارچوب قانونی تعریف‌شده‌تر برای تطبیق دارایی‌های دیجیتال است.

بیترکس در درخواست خود، رویکرد مشابهی را برای کوین بیس اتخاذ کرده است و استدلال‌های خود را با استدلال‌های ارائه شده توسط این صرافی همسو می‌کند. این همسویی نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک توسط بیترکس برای استفاده از چارچوب قانونی قوی ایجاد شده توسط کوین بیس و ایجاد یک دفاع متحد در برابر شکایت SEC است.

مانند کوین بیس، تیم حقوقی بیترکس آنچه را که به عنوان کاستی در ادعاهای SEC در مورد معامله قراردادهای سرمایه‌گذاری می‌دانند، شناسایی می‌کند. در حالی که هر دو متهم اذعان دارند که فروش اولیه برخی از دارایی‌های رمزارزی می‌تواند به عنوان قراردادهای اوراق بهادار طبقه‌بندی شود، آنها ادعا می‌کنند که طبقه‌بندی یکسان به دارایی‌های معامله شده در بازارهای ثانویه تعمیم نمی‌یابد.

آنها استدلال می‌کنند که هنگامی که یک دارایی راه‌اندازی شد و به طور فعال در بازارهای ثانویه معامله می‌شود، دیگر نباید به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود، بلکه باید به عنوان یک کالا یا کلاس دیگری از دارایی دیجیتال طبقه‌بندی شود.

علاوه بر این، بیترکس ادعا می‌کند که SEC به اندازه کافی اعلام نکرده است که اقداماتش ممنوع است و بر استراتژی دفاعی که معمولاً توسط متهمان رمزارز استفاده می‌شود که ادعاهای SEC را به چالش می‌کشند، تأکید می‌کند.

در ماه آوریل (فروردین)، SEC بیترکس و یکی از بنیانگذاران آن، ویلیام شیهارا (William Shihara)، را به راه‌اندازی یک بورس اوراق بهادار ملی ثبت نشده متهم کرد. بر اساس این شکایت، بیترکس معامله دارایی‌های دیجیتالی را که معیارهای اوراق بهادار مندرج در قوانین اوراق بهادار فدرال ایالات متحده را بدون ثبت SEC به عنوان صرافی مطابقت داشتند، فعال کرد.

در همین شکایت، SEC همچنین بیترکس گلوبال (Bittrex Global)، شرکت وابسته خارجی بیترکس، را به عدم ثبت‌نام به عنوان بورس اوراق بهادار ملی متهم کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array