به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اظهار داشت که به دلیل پیچیده بودن کیف پول‌های چند امضایی «از جهات مختلف»، تمام اتر خود را استیک نکرده است.

در قسمت 29 ژوئن (8 تیر) پادکست بانکلِس (Bankless)، بوترین بزرگترین دلیل را بیان کرد که چرا او فقط بخش کوچکی از اتر خود را استیک کرده است. او توضیح داد:

«اگر اتر خود را استیک کنید، کلیدهایی که به آن دسترسی دارند باید در زیرسیستم آنلاینی عمومی باشند. برای ایمنی، باید مالتی سیگ (Multisig) باشد. تنظیم مالتی سیگ برای استیکینگ هنوز هم نسبتاً دشوار است.»

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و بنیان‌گذار کاردانو، در 30 ژوئن (9 تیر) در توییتر نوشت که پس از شنیدن اینکه بوترین تنها بخش کوچکی از اتر خود را استیک می‌کند، کلمات را از دست داده است.

هاسکینسون اضافه کرد که همه کاردانوهای او استیک شده‌اند.

بوترین همچنین پروتکل آگن‌لیر (EigenLayer) را مورد بحث قرار داد که به اعتبارسنجی‌ها و سهامداران اتریوم اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را در دیگر شبکه‌های در حال ظهور برگردانند.

در حالی که فقط در مرحله شبکه آزمایشی خود است و انتظار نمی‌رود تا سه ماهه سوم سال 2023 راه‌اندازی شود، بوترین گفت که چالش اصلی این است که خطرات متمرکز ایجاد می‌کند و اظهار داشت:

“سیستم برای سهامداران یا همان استیک کنندگان قابل اعتماد ارزش بیشتری نسبت به سهامداران غیرقابل اعتماد دارد.”

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که بوترین در وبلاگی در 9 ژوئن (19 خرداد) اعلام کرد که بلاکچین اتریوم بدون زیرساخت مقیاس‌بندی کافی برای ارزان‌تر کردن تراکنش‌ها، به‌طور کامل شکست می‌خورد.

او همچنین به یکی دیگر از نقاط ضعف مربوط به کیف پول قراردادهای هوشمند اشاره کرد.

او توضیح داد که حرکت به سمت کیف‌پول‌های قراردادی هوشمند به دلیل پیچیدگی‌های مرتبط با تجربه کاربر، زمانی که کاربران کنترل چندین آدرس را به طور همزمان در دست می‌گیرند، منجر به چالش‌های خاصی شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array