به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک ماه پس از توافق نهایی میان جو بایدن و مک کارتی درباره سقف بدهی، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده موجودی نقدی خود را به 500 میلیارد دلار افزایش داده است. علیرغم انتشار این خبر، بازارهای کریپتو و سهام همچنان در حال افزایش هستند، زیرا پر کردن حساب خزانه‌داری هنوز بر نقدینگی دلار آمریکا تأثیری نداشته است.

ارزش بازار جهانی کریپتو، به پشتوانه میزان حجم معاملات قوی، به مرز 1.2 تریلیون دلار رسیده است. قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز به دلیل پیشروی غول‌های مالی مانند بلک‌راک و فیدلیتی در روند رشد بازار، به بالاترین سطح سالیانه خود رسیده است. این دو دارایی برتر اکنون به ترتیب با قیمت 30492 و 1914 دلار در حال معامله شدن هستند.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین، منبع: coinmarketcap

پر شدن مجدد حساب عمومی خزانه‌داری (TGA) بر دارایی‌های پرخطر تأثیری ندارد، زیرا نقدینگی خالص دلار را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. همزمان با توافق طرفین بر سر سقف بدهی، مانده TGA زیر 40 میلیارد دلار بود، اما اکنون این رقم به بیش از 465 میلیارد دلار رسیده است. این نشان می‌دهد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال افزایش موجودی حساب خود، بدون تاثیر بر بازارهای مالی و نقدینگی دلار آمریکا است.

در ماه جولای، این وزارت‌خانه طبق برنامه سالیانه خود، میلیاردها دلار اوراق قرضه و اسکناس را به مزایده خواهد گذاشت. ظاهراً وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد در شش ماه آینده یک تریلیون دلار دیگر به موجودی حساب خود اضافه کند.

تا زمانی که نقدینگی کافی از دلار آمریکا وجود داشته باشد، بازارهای کریپتو و سهام به رشد خود ادامه خواهند داد. برای مثال، طی هفته گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) در مقطعی به 31400 دلار رسید. در همین حال، بازارهای سهام نیز روز جمعه در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند، به طوری که شاخص داوجونز 0.84 درصد، S&P 500  حدود 1.23درصد و نزدک 1.60 درصد رشد کردند. علاوه بر این، کاهش تورم در شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (PCE) به 4.6 درصد، احتمال حرکت صعودی بیشتر در بازارهای مالی را نشان می‌دهد.

در همین زمان، تحلیلگران بازار کریپتو و تحلیلگران بلومبرگ با دیدگاهی خوشبینانه معتقد هستند که قیمت بیت کوین در اوایل جولای یا آگوست به دلیل افزایش درخواست راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات برای بیت کوین و افزایش جریان ورود سرمایه‌های نهادی می‌تواند تا مرز 40000 دلار افزایش یابد.

واکنش بیت کوین به گزارشات کمیسیون بورس و اوراق بهادار و خزانه‌داری آمریکا

در طول ماه ژوئن، قیمت بیت کوین 15 درصد افزایش را تجربه کرد و برای مدت زیادی توانست کانال 30 هزار دلار را حفظ کند. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، همچون مایکل ون د پوپ، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، بازار نسبت به برنامه‌های اخیر بیت کوین و افزایش تقاضا برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیش از حد واکنش نشان داده است. وی پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین پتانسیل رشد تا 35000 و حتی 40000 دلار را در کوتاه مدت دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: en.coinotag

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array