به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اسپاتیفای درحال انجام مذاکراتی است که نتیجه آن افزوده شدن موزیک‌ویدیوهای کامل به این پلتفرم است. در صورت به‌موفقیت رسیدن این مذاکرات، اسپاتیفای وارد رقابت مستقیمی با یوتیوب و تیک‌تاک خواهد شد.

براساس گفته‌های چند منبع آگاه و ناشناس، اسپاتیفای درحال حاضر درحال مذاکره و گفتگو با شرکای تجاری خود است و قصد دارد رقابت بهتری در این زمینه با کمپانی‌های Alphabet (کمپانی مادر گوگل و یوتیوب) و ByteDance Ltd (کمپانی مادر تیک‌تاک) داشته باشد.

اقدام جدید اسپاتیفای در این زمینه، کاملاً منطقی و براساس ترندهای روز دنیاست. اخیراً بیشتر کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی، تمرکز خود را بر توسعه و انتشار محتواهای ویدیویی، علی‌الخصوص ویدیوهای کوتاه قرار داده‌اند. حتی اخیراً ایلان ماسک نیز اخبار راه‌اندازی اپلیکیشن ویدیویی توییتر را تأیید کرده بود.
به‌نظر می‌رسد که محتواهای ویدیویی نسبت به محتوای صوتی، متنی و تصویری عملکرد بهتری در جذب مخاطب و کسب درآمده داشته‌اند.

اسپاتیفای

توسعه محتواهای ویدیویی در اسپاتیفای

درحال حاضر دو قابلیت ویدیویی کوتاه در پلتفرم اسپاتیفای در دسترس هنرمندان هستند؛ اولین قابلیت Canvas نام دارد. هنرمندان قادرند با آپلود کردن یک گیف 10 ثانیه‌ای تکرارشونده از موزیک‌ویدیو و یا تصاویر دلخواه خود، آن را در هنگام پخش فایل صوتی به مخاطبین نمایش دهند.
دومین قابلیت به‌نام Clip شامل یک فایل 30 ثانیه‌ای ویدیویی است که ابزار روایتی جدیدی را به هنرمندان برای تعامل بهتر با مخاطبین و شنوندگان ارائه می‌دهد. این قابلیت که کارکردی مشابه تیک‌تاک دارد، در اوایل سال جاری میلادی عرضه شده بود.

اقدام جدید پلتفرم اسپاتیفای، پاسخ درخوری برای نیازها و سلایق کاربران نسل جدید تیک‌تاک و یوتیوب است.
پلتفرم یوتیوب سالهاست ارائه‌دهنده موزیک‌ویدیوهای کامل و همچنین فایل‌های صوتی موسیقی به کاربران است. این کمپانی اخیراً بخش پادکست‌ها را نیز به فعالیت‌های خود افزوده است.
اپلیکیشن همیشه محبوب تیک‌تاک نیز قصد توسعه خدمات موسیقی خود را با همکاری Resso دارد.

منبع: Bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array