به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک طرح وام رمزارز شبکه سلسیوس را برای تبدیل آلتکوین‌های خود به بیت کوین و اتر تایید کرد.

این حکم توسط قاضی مارتین گلن (Martin Glenn) صادر شد و از بین رفتن راه را برای توزیع وجوه بین طلبکاران در آینده نزدیک هموار خواهد کرد.

این پیشنهاد پس از بحث و گفتگو بین سلسیوس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رسماً تأیید شد. طبق حکم قاضی ورشکستگی، وام دهنده مجاز است که:

“از اول جولای 2023 (10 تیر 1402)، دارایی ارزهای دیجیتال را به استثنای توکن‌های مرتبط با حساب‌های نگهدارنده، به بیت کوین یا اتر بفروشید یا تبدیل کنید.”

سلسیوس که در سال 2022 (1401) به دنبال فروپاشی اکوسیستم Terra و توکن‌های Terra (LUNA) و TerraUSD (UST) با ورشکستگی مواجه شد، طلبکاران را در انتظار حل و فصل گذاشته است. علیرغم تشکیل پرونده ورشکستگی از ماه‌ها قبل، حکم اخیر احتمالات جدیدی را ایجاد و روند رسیدگی را تمدید کرده است.

در بحبوحه سرکوب اخیر SEC بر آلتکوین‌ها، که قانون‌گذار آن را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرده است، بسیاری از شرکت‌های رمزارزی تصمیم به تبدیل آلتکوین‌ها به بیت کوین و اتر دارند. آلتکوین‌های قابل توجهی که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار برچسب گذاری شده‌اند عبارتند از کاردانو، سولانا و پالیگان.

علیرغم روند ورشکستگی در حال انجام، سلسیوس اخیراً توسط کنسرسیوم کریپتو فارنهایت در ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) خریداری شد. این شبکه اکنون تحت نظارت مالکان جدید خود کار می‌کند.

مالکان جدید قصد خود را برای توسعه طرح ورشکستگی اصلاح شده اعلام کرده‌اند. اگرچه هنوز جزئیات خاصی از این طرح‌ها بیان نشده است، اما اکنون مشخص است که مالکان دارایی‌ها را به طور انحصاری در بیت کوین و اتر توزیع خواهند کرد.

پس از ورشکستگی شبکه سلسیوس، شرکت‌هایی مانند وویجر دیجیتال (Voyager Digital) و FTX با چالش‌های مالی مواجه شدند که آنها را بر آن داشت تا استراتژی‌های منحصربه‌فردی را برای رسیدگی به درخواست‌های طلبکاران برای بازپرداخت کشف کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array