به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی کریپتو کوین‌ بیس راه‌حل تجاری جدیدی را برای شرکت‌هایی که به دنبال ارائه کیف پول وب3 به مشتریان خود هستند راه‌اندازی کرده است؛ حرکتی که به گفته آن به ساده‌سازی پذیرش محصولات و خدمات وب3 کمک می‌کند.

صرافی در 8 مارس (17 اسفند) اعلام کرد که کیف پول به عنوان سرویس یا واس (WaaS) به شرکت‌ها زیرساخت فنی برای ایجاد و راه‌اندازی کیف پول‌های زنجیره‌ای قابل سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهد. به طور خاص، واس یک رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن کیف پول (API) ارائه می‌کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد که برای ایجاد کیف پول برای ورود مشتری ساده، برنامه‌های وفاداری یا خریدهای درون برنامه‌ای انجام دهد.

به گفته کوین‌بیس، کیف پول‌های وب3 به دلیل پیچیدگی، تجربه کاربری ضعیف و چالش‌های مرتبط با حفظ سید‌های حفاظتی (mnemonic seeds)، برای به دست آوردن پذیرش عمومی گسترده‌تر تلاش کرده‌اند.

هنگامی که در خصوص واس پرسیده شد که چگونه پیچیدگی کیف پول‌های وب3 را حل می‌کند، رئیس محصول پلتفرم‌های توسعه دهنده وب3 کوین بیس، پاتریک مک گرگور (Patrick McGregor)، گفت که راه حل جدید “کنترل بر تجربیات محصول نهایی” را فراهم می‌کند، هزینه پیاده‌سازی و پیچیدگی را کاهش می‌دهد و به برندها کمک می‌کند تا امنیت را در عین کاهش خطرات بهبود بخشند.

او گفت: «امروزه، شرکت‌ها مجبور هستند که کاربران خود را از طریق جریان‌های گیج‌کننده داخلی تحت فشار قرار دهند و اغلب به کاربران دستور می‌دهند که کیف پول‌های شخص ثالث خودسرپرست (self-custodial) را دانلود کنند. این تغییر زمینه منجر به نرخ‌های انصراف بالایی در حین ورود به سیستم می‌شود؛ به این معنی که یک شرکت هرگز نمی‌تواند محصول خود را به کاربران ارائه دهد.

کوین

جعبه ابزار واس شامل محاسبات چند حزبی (MPC)، نوعی رمزارزی است که به چندین طرف اجازه می‌دهد تا به طور مشترک یک تابع را بدون افشای ورودی‌های خود به یکدیگر محاسبه کنند. گفته می‌شود که در عمل، MPC امنیت کلید خصوصی را در پلتفرم‌های وب3 افزایش می‌دهد. کیف پول رمزارزی MPC به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را با امنیت بیشتری ذخیره کنند، زیرا کلیدهای خصوصی آنها به چندین بخش تقسیم شده و بین طرف‌های درگیر در پروتکل توزیع می‌شود.

مک گرگور(McGregor) توضیح داد: «مشکلات مربوط به از دست دادن کلید که دنیای سنتی خودسرپرستی را آزار می‌دهد، با قابلیت رمزارزی واس MPC اجتناب می‌شود.» [کیت‌های توسعه نرم‌افزار] ما عملکرد پشتیبان‌گیری قوی و کاربرپسندی را برای اطمینان از ادامه دسترسی کاربران به دارایی‌هایشان ارائه می‌کند.»

زیرساخت واس صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر توسط شرکت‌هایی مانند فلور(Floor)، توکن پروف (tokenproof)، ثرد وب (thirdweb) و مونری(Moonray) استفاده می‌شود.

به نظر می‌رسد که توسعه زیرساخت وب 3 در بحبوحه زمستان کریپتو داغ شده است، زیرا استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به دنبال تعریف چشم‌انداز آینده اینترنت غیرمتمرکز هستند. اگرچه همه متقاعد نشده‌اند که روش‌های فعلی وب 3 اصول تمرکززدایی را پیش می‌برند، تحولات پیرامون MPC و حریم خصوصی غیرمتمرکز نشان می‌دهد که بسیاری در صنعت آن را جدی می‌گیرند.

مک گرگور خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت‌ها “به دنبال ساخت وب 3 قبل از بازار صعودی بعدی هستند؛ دوره‌ای که قیمت ارزهای دیجیتال به طور کلی افزایش می‌یابد. کوین‌بیس در حال مشاهده هیجان شدید در مورد محتوای دارای توکن (هم برای فرصت‌های آنلاین و هم برای موارد استفاده فیزیکی در دنیای واقعی)، حرکت برنامه‌های وفاداری در زنجیره، یکپارچگی عمیق بین بازی‌ها و دارایی‌های متعلق به کاربران و موارد دیگر است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array