به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حدود یک سال پس از جمع‌آوری 4.4 میلیون دلاری توسط پروتکل کاردینال سولانا (Cardinal protocol) به‌منظور بهبود کاربرد توکن‌های غیرمثلی (NFT)، این پروتکل به دلیل شرایط اقتصادی عملیات خود را متوقف خواهد کرد. طبق اطلاعیه‌ای که این پروتکل در توییتر منتشر کرد، برداشت وجوه از این پلتفرم باید تا روز 26 آگوست (4 شهریور) انجام شود.

کاردینال لبز (Cardinal Labs) یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت بود که با ارائه پروتکل‌ها و کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) برای سرویس‌هایی مثل استیکینگ، اجاره، حق اشتراک، حق امتیاز و ترید، از موارد استفاده NFTها در شبکه سولانا پشتیبانی می‌کرد.

«سلام به همه، یک خبر ناگوار داریم که باید با شما به اشتراک بگذاریم. پس از رایزنی‌های فراوان، ما تصمیم گرفتیم که روند خاتمه فعالیت در پروتکل‌های خود را آغاز کنیم.»

— کاردینال (@cardinal_labs) . 28 ژوئن 2023
کاردینال

جدول زمان‌بندی تعطیلی کاردینال

بر اساس برنامه زمان‌بندی این تعطیلی، قرار است بخشی از عملیات این پروتکل از جمله ایجاد استخر استیکینگ، مدیریت توکن، اجاره NFT و افزونه‌های اجاره، هندل‌های رسانه‌های اجتماعی و واریزی‌های جدید روز 19 جولای (28 تیر) متوقف شود. به‌علاوه، کلیه برداشت‌ها باید تا روز 26 آگوست، همزمان با اتمام دوره اخطار دو ماهه، تکمیل شود.

تیم کاردینال در توییتر اعلام کرد:

«ما از 18 ماه پیش تمام تلاش خود را کردیم تا از این محیط اقتصادی فوق‌العاده دشوار عبور کنیم، اما مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، این کار بسیار چالش‌برانگیز بود. درحالی که محصولات مبنی بر NFTها اخیراً مورد استقبال زیادی قرار گرفت، ولی در میان جامعه افراط‌گرای کریپتو گیر افتاده است.»

لازم به ذکر است که پروتکل کاردینال در جولای 2022، موفق شد در یک دور سرمایه‌گذاری اولیه حدود 4.4 میلیون دلار جمع‌آوری کند. ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال دخیل در این دور می‌توان به Protagonist و Solana Ventures، Animoca Brands، Delphi Digital، CMS Holdings و Alameda Research، شرکت خواهر صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX اشاره کرد. به گفته یکی از سخنگویان کاردینال، سرمایه‌گذاری آلامدا ریسرچ “بخش بسیار کوچکی از این دور جذب سرمایه” بود و به مشکلات مالی این پروتکل کمک چندانی نکرد.

این شرکت 750000 دلار دیگر از Neo Ventures در سال 2021 جمع‌آوری کرد. در مجموع، کاردینال 5.2 میلیون دلار بودجه را در طول 18 ماه به دست آورد و بیش از 65000 NFT از جولای 2022 در این پروتکل استیک شد.

با وجود این روزهای چالش برانگیز، به نظر می‌رسد بازار NFTها به آرامی در حال رشد است. طبق گزارش اخیر دَپ‌رادار (DappRadar)، بازار توکن‌های غیرمثلی امسال شروع خوبی داشته است، به طوری که سه ماهه اول 2023 بهترین دوره سه ماهه این بازار از اوایل سال 2022 تاکنون بوده است. اگرچه ماه مارس شاهد کاهش حجم معاملات در این بازار بودیم، عملکرد کلی آن به دلیل رقابت شدید بین NFTها همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array