به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بلک راک 50 درصد شانس دارد که صندوق معامله بیت کوین (ETF) خود را تایید کند.

پیش‌بینی بالچوناس پس از مشاهده‌ای انجام شد که توسط الیوت استاین (Elliott Stein)، تحلیل‌گر ارشد دعوی قضایی در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) انجام شد، که اکنون شانس برنده شدن گری‌اسکیل (Grayscale) در پرونده خود را در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده 70 درصد می‌داند.

بلک راک

بالچوناس توضیح داد که SEC ممکن است به پرونده ETF بلک راک به عنوان راهی برای اجازه دادن به ETF از یک شرکت معتمد TradFi به جای گری‌اسکیل نگاه مطلوب‌تری داشته باشد.

از زمانی که گری‌اسکیل از تصمیم کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده برای رد درخواست آن در ژوئن 2022 (خرداد 1401) درخواست تجدید نظر کرد، دو طرف علاوه بر شهادت شفاهی که توسط سه قاضی دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده در 7 مارس (16 اسفند 1401) شنیده شد، درگیر پرونده‌های حقوقی متقابل و عقب‌نشینی شدند.

ما معتقدیم که گری اسکیل 70درصد شانس برنده شدن در دعوی خود علیه SEC در مورد پیشنهاد شرکت برای تبدیل Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به ETF بیت کوین را دارد.

استاین اضافه کرد که شانس گری اسکیل پس از اتمام بحث‌های شفاهی طرفین از 40 درصد افزایش یافته است، زیرا «به نظر می‌رسد هر سه قاضی در هیئت بر اساس «طرح‌های سؤال» خود از گری اسکیل جانبداری می‌کنند.

استاین گفت که بلومبرگ انتظار دارد تا آگوست (مرداد) به نتیجه برسد.

برنامه‌های کاربردی برای ETF بیت‌کوین اخیراً یک نقطه تمرکز برای صنعت بوده است، به طوری که فیدیلیتی (Fidelity)، ویسدم تری (Wisdom Tree)، اینویسکو (Invesco) و والکری (Valkyrie) پس از شرکت مدیریت دارایی 10 تریلیون دلاری بلک راک در صف تأیید SEC قرار گرفتند.

اگر SEC در نهایت برنامه‌هایی مانند جی‌پی مورگان (JPMorgan)، مورگان استنلی (Morgan Stanley)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بی‌ان‌وای ملون (BNY Mellon) و بانک آف آمریکا (Bank of America) را که به دنبال ارائه خدمات مشابه هستند، تأیید کند، بازار دارایی دیجیتال در معرض شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که مجموعاً دارایی‌های تحت مدیریت آن‌ها 27 تریلیون دلار است.

به گفته گوگل فایننس، در حالی که تصمیم پرونده گری‌اسکیل در انتظار است، GBTC در سال 2023 بیش از 134 درصد افزایش یافته و به 19.47 دلار رسیده است که بالاترین قیمت آن از حدود 13 می 2022 (23 اردیبهشت 1401) است.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های YCharts، تخفیف قیمت سهام GBTC در مقایسه با ارزش خالص دارایی آن به 31 درصد در 26 ژوئن (5 تیر 1401) کاهش یافت که پایین‌ترین سطح ثبت شده از 12 سپتامبر سال گذشته (21 شهریور 1401) است. نرخ تخفیف کمتر در اعتماد به این معنی است که تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به محصول ممکن است مثبت‌تر شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array