به گزارش ایران دکونومی، در نشست خبری یوبیتکس که با موضوع آینده اقتصاد دیجیتال و با حضور دکتر عیسی کشاورز (منتور و هم‌بنیانگذار صرافی ارزدیجیتال یوبیتکس)، محمد یعقوبی (هم‌بنیانگذار یوبیتکس) و سهند غلامحسینی (مدیر مارکتینگ یوبیتکس) برگزار شد، بحث‌هایی پیرامون مهاجرت کسب‌وکارها و پذیرفته شدن نوآوری توسط دولت مطرح شد.

دکتر کشاورز در این نشست توضیح داد: در دنیای پیچیده‌ امروز، کسی منتظر پیشرفت ما نخواهند ماند، مثلاً کشورهای عربی که چندی پیش با آن‌ها مذاکره نمی‌کردیم، الان در دنیا حرف اول را می‌زنند و دانشجویان عرب بسیاری از صندلی‌های دکترای دانشگاه‌های مطرح دنیا را در دست دارند. امروز قدرت کشورهای عربی به نفت و منابع معدنی‌شان نیست، به قدرت حکمرانانشان است. در ایران اما زیست بوم نوآوری به شکل بسیار نگران کننده‌ای است. اگر تا دیروز نخبگان مهاجرت میکردند، امروز این کسب‌وکارها هستند که مهاجرت می‌کنند. اما همه موانع نمی‌تواند دلیلی برای عقب‌نشینی باشند. من مسئولان کشور را به گفتگویی با اکوسیستم دعوت می‌کنم. الان عصر گفتگوست و قطعاً نوآوری می‌تواند در این ناامیدی، امید باشد. معتقدم فینتک‌ها، رمزارزها و حوزه بلاکچین مثل دیگر استارتاپ‌هایی که امروز توانستند سهم خوبی از اقتصاد دیجیتال را داشته باشند، این کسب و کارها نیز می‌توانند سهم‌شان را از اقتصاد دیجیتال به دست بگیرند.

نهادهای دولتی هنوز درک درستی از رمزارزها ندارند

وی ادامه داد: بخشی از حاکمیت چابکی و سود این کسب‌وکارها را به رسمیت شناخته اما بسیاری از نهادهای سنتی هنوز درکی از رمزارزها و بلاکچین ندارند. اگر حاکمیت در گذشته نقش کسب‌وکارهای آنلاین را درک می‌کرد، الان بخش زیادی از اسنپ و تپسی در اختیار سازمان تاکسیرانی بود.

واقعیت مسئله این است که کسی جرأت سرمایه‌گذاری در این حوزه را پیدا نکرده است. بخش خصوصی اگر قرار است این حجم از سرمایه را به بازار تزریق کند، باید ریسک کمتری را تحمل کند. به همین دلیل است که اغلب به فکر مهاجرت می‌افتند.

موضوع بعدی که در اکوسیستم مهم است، چهار بخش است: کاربرد فناوری و آموزش دیدن کاربران و استفاده ‌آن‌ها، مدیریت فناوری بخش دیگری است، تولید فناوری توسط استارتاپها، در نهایت هم بخش قوانین و رگولاتوری است که باید فرآیندهای کسب‌وکارها را تسهیل کند و مانع فعالیت آنها نباشد. استارتاپها، خودنظارتی و بازنگری نیاز دارند.

یوبیتکس چه هدفی را دنبال می‌کند؟

مجموعه یوبیتکس، سال ۱۳۹۸ شکل گرفت. اولین محصول خود را سال ۱۳۹۹ وارد بازار کردیم و بعد هم درگیر ساختن زیرساخت‌هایمان بودیم. در حوزه بلاکچین توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم. ما با این هدف شروع کردیم که پلتفرمی شایسته مشتریان ایرانی عرضه کنیم که در میان همتایان خارجی خود هم مزیت داشته باشد. ممکن است جاهایی هم کمبود داشته باشیم که قبول می‌کنیم اما تصور می‌کنم که عملکرد خوبی داشتیم. پلتفرمی متفاوت با نمونه‌های ایرانی در دست تولید داریم که طی دو ماه آینده آن را عرضه خواهیم کرد. ما سعی داریم با آکادمی یوبیتکس اطلاعات اولیه و آموزش را در اختیار مشتریان بگذاریم. این آموزش‌ها اولیه است و فقط قرار است به مشتریان دید معامله‌گری بدهد. ما سعی کردیم امنیت مشتری را تضمین کنیم. همه سعی یوبیتکس این است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array