به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا با کاهش ارزش دلار در آستانه انتشار آمار تورم ایالات متحده (آمار تورم بر سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در هفته‌های آینده اثرگذار است) نوسانی شده است.

بررسی طلای آتی

قرارداد طلای ماه اوت بورس کامکس نیویورک به 1933.80 دلار در هر اونس رسید که 4.20 دلار یا 0.2 درصد در روز افزایش را نشان می‌دهد.

قیمت نقدی طلا که بازتاب معاملات فیزیکی شمش است و برخی معامله‌گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی آن را دنبال می‌کنند، تا ساعت 16:12 به وقت ایالات شرقی به 1922.83 دلار رسید که 1.36 دلار یا 0.07 درصد افزایش داشت.

والریا بدناریک (تحلیلگر FXStreet) در تفسیری نوشت: سرمایه‌گذاران موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کرده‌اند، زیرا بانک‌های مرکزی بزرگ زمانی که تصور می‌شد اکثر آنها در حال توقف و آماده شدن برای حرکت در جهت مخالف هستند، اعلام کردند به مبارزه با تورم با افزایش نرخ‌ها ادامه می‌دهند.

فلز زرد پس از افت 1.8 درصدی در ماه می، 2.6 درصد کاهش در ماه ژوئن داشته است. با وجود این، هنوز هم بیش از 5 درصد در سال افزایش یافته است.

تورم بالاتر از حد انتظار باعث می‌شود تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن افزایش یابد. اما با توجه به اینکه بانک‌های مرکزی از فدرال رزرو گرفته تا بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره چشم دوخته‌اند، بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا می‌تواند در اواسط سال شاهد جهش‌های تازه‌ای باشد که بر طلا تاثیر می‌گذارد.

سرمایه گذاران روز جمعه (9 تیر) با انتشار آمار شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ماه می (CPI)، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، می‌توانند بهتر در مورد مسیر احتمالی آینده نرخ بهره استنباط و ارزش‌گذاری کنند.

این در حالی است که آمار منتشر شده مربوط به 12 ماه آوریل، نشان داد که شاخص قیمت PCE همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بود.

آمار تورم در پیش‌بینی تصمیم بعدی فدرال رزرو در ماه ژوئیه پس از توقف انقباضات بانک مرکزی در نشست ژوئن به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. از سوی دیگر، قرار است منطقه یورو روز جمعه (9 تیر) آمار اولیه تورم ماه ژوئن را منتشر کند. در حالی که انتظار می‌رود نرخ تورم تعدیل شود، پیش‌بینی می‌شود که تورم زمینه‌ای بالاتر باشد و بر چالش پیش روی بانک مرکزی اروپا بیفزاید.

کریستین لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا) پس از جلسه اخیر بانک، لحن تندروانه‌تر از حد انتظار داشت و تکرار کرد که نرخ‌ها باید دوباره افزایش یابند تا نرخ تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا کاهش یابد و این نرخ‌ها تا زمانی که لازم باشد در این سطوح حفظ خواهند شد.

معامله‌گران در حال حاضر، بر روی افزایش نرخ بهره ماه جولای توسط بانک مرکزی اروپا قیمت‌گذاری می‌کنند و انتظار دارند که بانک مرکزی تا اکتبر نرخ بهره را به 4 درصد برساند.

سرمایه‌گذاران این فرصت را خواهند داشت که روز چهارشنبه (7 تیر) صحبت‌های لاگارد، جروم پاول و دیگر روسای بانک‌های مرکزی جهان را در میزگردی در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در سینترای پرتغال شنیده و براساس آن تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.

اگر دلار به کاهش خود ادامه دهد و بازدهی خزانه داری به دلیل آمار مثبت اقتصادی و لحن ملایم فدرال رزرو افزایش یابد، طلا ممکن است با موانعی روبه‌رو شود، اما انتظار می‌رود فلز زرد در کل ثبات نسبی خود را حفظ کند.

منبع:fxempire،  investing

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array