به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نهادهای نظارتی ایالات متحده تلاش دارند که با انجام مذاکراتی فوری با سیلورگیت (Silvergate) راهی برای نجات این بانک دوستدار رمزارزها پیدا کنند و تا حد امکان مانع از تعطیلی احتمالی آن شوند. بلومبرگ روز 7 مارس (16 اسفند) با استناد به اظهارات افرادی آگاه به موضوع” گزارش نمود که مقامات شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) برای یافتن راه‌های نجات این شرکت با مدیریت آن در حال گفتگو هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس آنچه در وبسایت رسمی این رگولاتور آمده است، FDIC یک آژانس دولتی مستقل در ایالات متحده است که وظیفه نظارت بر مؤسسات مالی با هدف حفظ امنیت، سلامت و حمایت از مصرف کننده را بر عهده دارد.

در گزارش بلومبرگ آمده است:

«رگولاتورهای ایالات متحده به دفتر مرکزی سیلورگیت کپیتال فرستاده شده‌اند، زیرا این بانک دوستدار رمزارزها که اخیراً به مشکل برخورده است به دنبال راهی برای بقای خود در این تجارت است.»

یکی از منابع آگاه در بلومبرگ گفته است، بازرسان FDIC هفته گذشته به دفتر مرکزی شرکت آمدند و از آن زمان در حال بررسی دفاتر و سوابق آن هستند.

بانک سیلورگیت

این در حالی است که یکی دیگر از منابع می‌گوید که سیلورگیت هنوز تصمیمی در مورد نحوه مقابله با درگیری‌های مالی خود نگرفته است، و اینگونه نیست که بدون ورود FDIC و مشارکت این نهاد تنظیمی هیچ راه‌حلی قابل دستیابی نیست.

سقوط سهام سیلورگیت

گفتنی است که هفته گذشته پس از اعلام تأخیر شرکت در ارائه گزارش 10-K خود سهام سیلورگیت سقوط کرد. گزارش 10-K سندی است که یک مرور کلی از وضعیت تجاری و مالی شرکت‌ها ارائه می‌کند. روز دوم مارس (11 اسفند)، سهام این بانک بیش از 50 درصد در بورس نیویورک سقوط کرد و به 5.72 دلار رسید.

در آن زمان، این شرکت مدعی شد که در حال ارزیابی تأثیر نوسانات بازار و بروز چندین ورشکستگی مهم در سال 2022 بر «امکان تداوم فعالیت‌های شرکت» در 12 یا چند ماه آینده است.

همین عدم اطمینان در مورد وضعیت مالی سیلورگیت باعث ایجاد ترس نسبت به احتمال تشکیل پرونده ورشکستگی در آینده شده است، چرا که چنین اقدامی می‌تواند هزینه سنگینی برای بقیه صنعت کریپتو در پی داشته باشد. شرکت بزرگ سیرکل (circle) در این باره در توییتر خود نوشت:

«ما روابط خود را با چندین شریک بانکی حفظ خواهیم کرد. به علاوه، نسبت به نگرانی‌های پیرامون سیلورگیت حساس هستیم. به همین سبب در حال قطع نمودن برخی از خدمات خاص با آنها و اطلاع‌رسانی به مشتریان خود هستیم. به غیر از این، کلیه خدمات سیرکل، از جمله USDC به طور معمول به کار خود ادامه می‌دهند.»

ظرف 24 ساعت پس از اعلام تأخیر در انتشار گزارش 10-K ، شرکت‌هایی مثل کوین بیس، سیرکل، بیت استمپ، گلکسی دیجیتال و پاکسوس اعلام کردند که مشارکت‌های فردی خود با سیلورگیت را کاهش می‌دهند. افزون بر آن، مایکرواستراتژی، بایننس و تتر نیز هرگونه تعامل و مشارکت با این بانک را رد کردند.

طبق گزارش گوگل فایننس (Google Finance)، در زمان نگارش این مطلب، قیمت سهام سیلورگیت حدود 5 دلار و 21 سنت بوده است که 70 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد.

ناگفته نماند که سیلورگیت هنوز به درخواست کوین تلگراف برای ارائه توضیحات بیشتر پاسخ نداده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array