به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پیش‌نویس لایحه‌ای از سوی دولت استرالیا غول‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند که اگر نتوانند اطلاعات نادرست را از پلتفرم‌های خود حذف کنند، جریمه‌های سنگینی خواهند داشت.

در پیش‌نویس لایحه جدید، تنظیم کننده رسانه این کشور اداره ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA)، این قدرت را دارد که برای پلتفرم‌های دیجیتالی مانند گوگل و فیسبوک حفظ سوابق مربوط به اطلاعات نادرست را در پلتفرم‌های خود الزامی کند.

این شرکت‌ها ملزم خواهند بود که این سوابق را در هر زمانی که ACMA درخواست کند، تحویل دهند.

به‌علاوه، ACMA می‌تواند درخواست و اجرا کند که یک مورد در سطح صنعت را اعمال کند که اقدامات جدیدی را برای مبارزه با اطلاعات نادرست معرفی می‌کند. ACMA می‌تواند استاندارد صنعتی خود را ایجاد و اجرا کند.

استرالیا

هرگونه نقض این استاندارد جدید پیشنهادی باعث می‌شود غول‌های فناوری حداکثر جریمه‌ای را با جریمه‌هایی تا 6.88 میلیون دلار استرالیا (4.6 میلیون دلار) یا 5 درصد از گردش مالی جهانی بپردازند. برای چشم‌انداز، 5 درصد از گردش مالی جهانی متا شرکت مادر فیسبوک به حدود 8 میلیارد دلار استرالیا (5.3 میلیارد دلار) می‌رسد.

بر اساس گزارش 26 ژوئن (5 تیر) ABC، وزیر ارتباطات فدرال، میشل رولند (Michelle Rowland) گفت که دولت فعلی متعهد به حفظ امنیت آنلاین استرالیایی‌ها است.

به گفته رولند، لایحه جدید تضمین می‌کند که “ACMA از اختیارات لازم برای نگه داشتن پلتفرم‌های دیجیتال برای پاسخگویی به اطلاعات نادرست در مورد خدمات آنها برخوردار است.”

رولند اضافه کرد که این لایحه به AMCA اجازه می‌دهد تا به آنچه که پلتفرم‌ها انجام می‌دهند و اقداماتی که برای اطمینان از رعایت آنها انجام می‌دهند، نگاه کند.

“ایمنی آنلاین یک مسئولیت مشترک است. همه ما باید در محافظت از استرالیایی‌ها در برابر کلاهبرداری، اطلاعات نادرست و سوءاستفاده سایبری نقشی ایفا کنیم.

امروز با تیم متا، از جمله معاون جهانی سیاست عمومی، جوئل کاپلان (Joel Kaplan)، ملاقات کردم تا در مورد چگونگی انجام این کار صحبت کنیم.”

— میشل رولند (@MRowlandMP) 6 ژوئن 2023

برخی نگران هستند که قانون پیشنهادی ممکن است تأثیر قابل توجهی بر آزادی بیان داشته باشد، به ویژه با توجه به تعریف لایحه اطلاعات نادرست که قابل تفسیر است.

پیش نویس لایحه اطلاعات نادرست را به عنوان محتوای نادرست، گمراه کننده یا فریبنده تعریف می‌کند. اطلاعات نادرست منتشر شده عمداً برای ایجاد آسیب جدی تعریف شده است.

دیوید کولمن (David Coleman)، وزیر ارتباطات در سایه حزب لیبرال مخالف، نگرانی‌هایی را مطرح کرد و اظهار داشت که این یک حوزه پیچیده سیاست است و باید از تجاوز دولت اجتناب شود.

مشاوره عمومی برای اصلاحیه قانون ارتباطات (مبارزه با اطلاعات نادرست) لایحه 2023 در 6 آگوست (15 مرداد 1402) به پایان می‌رسد.

در فوریه 2021 (بهمن 1399)، فیسبوک پس از تشدید درگیری با دولت بر سر قوانین پیشنهادی رسانه‌ای، به طور موقت کاربران استرالیایی را از مشاهده یا اشتراک گذاری محتوای خبری در فیدهای خبری خود منع کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array